Guvernul a decis, miercuri, înfiinţarea unui grup de lucru, format din reprezentanţi ai Ministerului Agriculturii, Ministerului Economiei şi Finanţelor şi ai Ministerului pentru IMM, care să elaboreze un cod de bune practici între retaileri şi furnizori.
Realizarea codului a fost propusă săptămâna trecută, în cadrul unei întâlniri între reprezentanţii retailerilor şi ai producătorilor din industria alimentară mediată de ministrul Agriculturii, Dacian Cioloş.
Potrivit ministrului Dacian Cioloş, acest ghid va stabili nişte principii de la care să pornească discuţiile şi un cadru civilizat de dialog între retaileri şi producători.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) a anunţat miercuri că realizarea unui cod de bune practici pentru retaileri şi furnizorii acestora ar optimiza activitatea şi ar echilibra relaţiile dintre companii, însă nu trebuie să îngrădească libertatea de negociere.
Producătorii au solicitat în ultimele săptămâni ca toate taxele supermarketurilor să fie afişate, astfel încât consumatorul să ştie care este preţul real al produslui şi care este adaosul comercial. Totodată, firmele din industria alimentară spun că retailerii aplică taxe care duc la creşterea preţurilor şi scad profitabilitatea furnizorilor, iar dezvoltarea excesivă a marilor lanţuri de retail, care ajung să deţină monopolul în comerţ, duce la falimentarea magazinelor de cartier.
Marile lanţuri de retail reprezintă 35% din comerţul românesc, iar majoritatea furnizorilor sunt companii româneşti.
Consiliul Concurenţei a început în urmă cu două săptămâni o investigaţie "de analiză" pe piaţa de retail, menită să stabilească dacă există suficiente motive pentru începerea unei "investigaţii clasice".