Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului, Teodor Atanasiu, a declarat, duminică, la Alba Iulia, că privatizarea Automobile Craiova şi investiţia companiei Ford pot fi considerate "cea de-a doua industrializarea a României, o industrializarea pe principiile pieţei libere”.
Atanasiu a spus, într-o conferinţă de presă, că, prin investiţia Ford, România devine unul dintre cei mai importanţi producători europeni în industria auto, transmite corespondentul MEDIAFAX.
El a explicat că investiţia de la Craiova va atrage de patru ori mai mulţi angajaţi în fabricile furnizorilor, care vor veni odată cu compania Ford. Teodor Atanasiu a precizat că la Craiova vor fi produse de zece ori mai multe autoturisme pentru piaţa europeană decât în anul de vârf al producţiei craiovene.
Potrivit sursei citate, contractul de privatizare cu firma Ford nu este numai o tranzacţie de acţiuni pe care statul le deţinea la o societate comercială, ci este cel mai mare proiect industrial pe care România post-decembristă l-a avut, un proiect industrial de anvergură, deoarece Ford s-a obligat să facă peste 300.000 de automobile anual la Craiova şi să realizeze un grad de integrare al producţiei în România de peste 60 la sută.
Preşedintele AVAS a mai spus că, alături de industria IT, industria de automobile este una dintre industriile cu valoarea adăugată cea mai mare, care are nevoie de forţă de muncă calificată, mai bine plătită. Tocmai de aceea, Ford are nevoie de infrastructură şcolară care să pregătească mâna de lucru calificată, a spus Atanasiu.
"Este un eveniment nu numai pentru Craiova sau regiunea Olteania, este cel mai important eveniment industrial din România. Când ai o carte de vizită de tipul celei de la Ford, urmează să vină şi alţi investitori. Practic România face pasul doar acum spre integrarea economică europeană(…). Este începutul celei de-a doua industrializări în România, o industrializare pe criterii de piaţă liberă, competitivă", a mai afirmat Teodor Atanasiu.
Potrivit acestuia, statul român are şi el obligaţii, respectiv un ajutor regional şi pentru programele de şcolarizare care se fac împreună cu Ford. Astfel, trebuie dezvoltat atât învăţământul, cât şi infrastructura rutieră şi feroviară pentru că "vânzările se vor face transportând acele maşini, nu vânzându-le la poarta fabricii”.
Preşedintele AVAS a afirmat, de asemenea, că decalajele care despart România de ţările din UE pot fi depăşite prin astfel de investiţii.
Teodor Atanasiu a ţinut să precizez că statul român nu investeşte niciun ban în plus faţă de ceea ce avea stabilit în bugetele multianule, dar va fi obligat să îşi regândească pe regiunea respectivă programele educaţionale.
Documentele prin care compania americană Ford intră în proprietatea Automobile Craiova, cu un pachet de 72,4% din acţiuni, au fost semnate, vineri, la Craiova, de către Sebastian Vlădescu, preşedintele comisiei de privatizare, şi Lyle Watters, negociatorul-şef al Ford Europa, directorul general al Ford Europa, John Flemming, primind din partea premierului Călin Popescu Tăriceanu, ca un gest simbolic, cheia fabricii de la Craiova.