Planurile Ford la Automobile Craiova prevăd aducerea unor furnizori de componente şi piese de schimb pentru autovehicule, ceea ce va reprezenta inclusiv o garanţie pentru menţinerea locurilor de muncă, a declarat, vineri, premierul Călin Popescu Tăriceanu.
El a arătat că preluarea Automobile Craiova de către Ford va permite fabricii să crească volumul de activitate şi nivelul veniturilor obţinute din producţie, având posibilitatea să garanteze viitorul întreprinderii şi locurile de muncă.
"Când am preluat mandatul de prim-ministru ştiam că rezolvarea problemelor de la Automobile Craiova va fi o treabă dificilă, dar am dorit de la început să găsim o soluţie care să asigure viitorul întreprinderii. Pentru mine e evident că o ţară ca România are nevoie de centre industriale puternice", a spus Tăriceanu.
Directorul general al Ford Europa, John Flemming, preşedintele Traian Băsescu şi premierul Călin Popescu Tăriceanu au vizitat secţia de producţie de la Automobile Craiova, înaintea ceremoniei de semnare a documentelor prin care compania americană Ford a preluat fabrica de automobile.
Transferul de acţiuni prin care Ford a preluat un pachet de 72,4% din capitalul Automobile Craiova a fost operat miercuri seara, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) încasând suma de 57 milioane euro, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX vicepreşedintele AVAS Laszlo Gyerko.
Gyerko, vicepreşedintele AVAS pe probleme de valorificare şi membru al comisiei de privatizare a Automobile Craiova, a precizat că fondurile de 57 de milioane de euro - reprezentând plata acţiunilor companiei preluate de Ford - au fost transferate, miercuri seara, din contul escrow în cel al instituţiei.
În ceea ce priveşte suma de 27 de milioane de euro, considerată de Comisia Europeană ca fiind un ajutor de stat acordat ilegal companiei Automobile, vicepreşedintele AVAS a menţionat că termenul de plată nu a fost încă stabilit.
Pachetul de 72,4% din capitalul social al Automobile Craiova deţinut de stat, prin AVAS, a fost înregistrat, miercuri, în proprietatea Ford de către Depozitarul Central al Bursei de Valori Bucureşti, unde sunt tranzacţionate titlurile companiei.
Contractul de privatizare a fost semnat în luna septembrie 2007, producătorul american angajându-se, printre altele, la investiţii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii şi la suplimentarea numărului de angajaţi.