Angajaţii de la Dacia Renault Piteşti vor intra, în 24 martie, în greva generală, după ce a eşuat şi ultima rundă de negocieri purtată, joi, de patronatul şi sindicatul uzinei privind majorările salariale, a anunţat viceliderul sindical Ion Iordache, citat de corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit sursei citate, la discuţiile de joi patronatul nu a mai înaintat o altă ofertă de creştere salarială, după cea făcută cu două zile în urmă, care viza o majorare cu 118 lei, în condiţiile în care sindicaliştii au cerut o creştere salarială de 550 de lei, în două tranşe: 350 de lei începînd cu 1 ianuarie 2008 şi 200 de lei începînd cu 1 iunie.
"Am început discuţiile de la oferta de 118 lei, inacceptabilă. Nu au venit cu o altă ofertă şi practic nu am avut ce să mai discutăm. Este clar că de luni, 24 martie, vom fi în greva generală, deci începând cu ora 7.00 va fi oprită întreagă activitate. Avem semnături de la 80 la sută dintre salariaţi, astfel că vom intră în greva generală", a declarat, joi, Ion Iordache, viceliderul sindical de la Dacia Renault.
Până la ora transmiterii acestei ştiri, administraţia Dacia Renault nu a putut fi contactată pentru a comenta situaţia.
Ultima grevă generală la Dacia Piteşti a avut loc în anul 2002 şi s-a desfăşurat pe parcursul a trei zile.
Peste patru mii de angajaţi ai Uzinei Dacia Renault din Piteşti s-au aflat, vinerea trecută, în grevă de avertisment de două ore, muncitorii cerând în principal majorarea salariilor şi a primelor de Paşte şi de Crăciun.
Cele mai importante revendicări ale sindicaliştilor de la Dacia vizează majorarea de salariu cu 350 de lei începând cu 1 ianuarie 2008 şi cu 200 de lei începând cu 1 iunie 2008, participarea la profit cu o cotă de 5-10 la sută din profitul net al societăţii, mărirea primelor de Paşte şi de Crăciun cu 50 la sută din salariul mediu brut al societăţii şi a primei de vacanţă, majorarea primei pentru Ziua constructorului de maşini, acordată în luna septembrie, cu o valoare de 200 de lei, acordarea unor facilităţi pentru salariaţii care achiziţionează maşini sau piese Renault, în sensul unei reduceri de 15 la sută la facturare.
Sindicaliştii mai solicită ca numărul contractelor de muncă pe perioadă determinată să nu depăşească 15 la sută din numărul total de contracte, precum şi acordarea de sporuri pentru condiţii grele, zgomot şi unde magnetice, pentru Departamentul Caroserie şi Departamentul Presaj.
Vânzările Dacia au urcat în primele două luni ale anului cu 62,6%, la 40.896 de vehicule, dintre care 38.711 au fost autoturisme şi 2.185 au fost vehicule comerciale uşoare, fiind cea mai mare rată de creştere în rândul brandurilor grupului Renault, a anunţat, joi, compania franceză, proprietarul producătorului român.
În cazul autoturismelor, vânzările au avansat cu 56,5%, de la 24.735 de unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce numărul vehiculelor comerciale uşoare a crescut cu 427,8%, de la 414 unităţi. Dacia a scos din producţie, la finele anului 2006, modelul utilitar Pick-Up.
Ultimul vehicul fabricat de companie pe baza modelului Renault 12 a fost produs la începutul lunii decembrie 2006 şi a fost înlocuit la sfârşitul lunii ianuarie 2007 de noua autoutilitară derivată din modelul Logan, denumită VAN. Numărul de vehicule comercializate de Dacia în primele două luni ale anului reprezintă circa 10% din vânzările totale ale grupului Renault.
La Dacia Renault Piteşti lucrează 13.000 de persoane.