Guvernul va finanţa sistemul naţional pentru apeluri de urgenţă 112 de la bugetul de stat, timp de cinci ani, cu o sumă anuală de 38 milioane lei, şi va conferi Ministerului Comunicaţiilor şi Autorităţii de Reglementare atribuţii suplimentare pentru reducerea numărului de apeluri false.
Guvernul a aprobat, miercuri, ordonanţa de urgenţă privind funcţionarea sistemului 112, conform normelor europene, act normativ care reglementează inclusiv localizarea apelantului.
"Din acest moment, toţi operatorii trebuie să facă toate demersurile în acest sens", a afirmat ministrul de resort, Borbely Karoly.
Localizarea apelanţilor la sistemul 112 va fi posibilă în vara acestui an, o primă măsură în această direcţie fiind încheierea unui acord între operatorii de telefonie mobilă şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), a afirmat, săptămâna trecută, ministrul Comunicaţiilor.
STS este operatorul sistemului naţional pentru apeluri de urgenţă 112.
Comisia Europeană a anunţat, în luna noiembrie 2007, că a început procedura de infringement împotriva României, pentru a se asigura că numărul unic de urgenţă 112 funcţionează corespunzător.
Legislaţia UE în materie de telecomunicaţii impune statelor membre să se asigure că serviciile de urgenţă sunt accesibile gratuit, formând numărul de urgenţă unic european 112.
Statele membre trebuie să garanteze, de asemenea, că operatorii de telecomunicaţii furnizează serviciilor de urgenţă informaţiile privind localizarea apelantului pentru apelurile către numărul 112, efectuate de pe telefoane fixe sau mobile.