Peste patru mii de angajaţi ai Uzinei Dacia Renault din Piteşti au intrat în grevă de avertisment, vineri, începând cu ora 13.00, astfel că timp de două ore va fi oprit lucrul, muncitorii cerând în principal majorarea salariilor şi a primelor de Paşte şi de Crăciun.
Potrivit lui Ion Iordache, vicelider sindical al Sindicatului Dacia Renault, la greva de avertisment iau parte 70 la sută din cei 6.000 de salariaţi care lucrează în schimbul întâi, participanţii la grevă dându-şi acordul prin semnatură pentru această formă de protest, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Nu ne strângem la poartă sau în incinta pavilionului administrativ. Greva o vom face fiecare dintre noi, cei care am semnat pentru greva de avertisment, la locurile de muncă, prin încetarea lucrului pentru două ore, între orele 13.00 şi 15.00. Suntem în grevă de avertisment în mod legal deoarece negocierile salariale desfăşurate cu patronatul societăţii, în prezenţa reprezentanţilor Direcţiei Muncii, Protecţiei şi Solidarităţii Sociale Argeş au avut ca efect rezolvarea uneia dintre cele paisprezece revendicari. În 28 februarie contractul colectiv de muncă încheiat între muncitori şi Dacia Renault a expirat. Vrem reînnoirea acestui contract colectiv, dar cu cele 14 revendicări rezolvate", a declarat Iordache.
Cea mai importantă solicitare a sindicatului vizează o creştere salarială în sumă fixa de 550 de lei, care să fie acordată în două tranşe, şi majorarea primelor de Paşte şi de Crăciun.
Nicolae Pavelescu, liderul Sindicatului Dacia Renault, a declarat că în urma negocierilor cu patronatul, conciliate de Direcţia de Muncă, Solidaritate Socială şi Familie Argeş, administraţia nu a acceptat creşterea salarială cerută, de aproape 10 la sută. Liderul sindical a mai spus că în cazul în care administraţia nu va accepta toate cele paisprezece revendicări, sindicaliştii de la Dacia Renault vor declanşa greva generală pe termen nelimitat.
Cele mai importante revendicări ale sindicaliştilor de la Dacia vizează majorarea de salariu cu 350 de lei începând cu 1 ianuarie 2008 şi cu 200 de lei începând cu 1 iunie 2008, participarea la profit cu o cotă de 5-10 la sută din profitul net al societăţii, mărirea primelor de Paşte şi de Crăciun cu o valoare de 50 la sută din salariul mediu brut al societăţii şi a primei de vacanţă, majorarea primei pentru Ziua constructorului de maşini, acordată în luna septembrie, cu o valoare de 200 de lei, acordarea facilităţii pentru salariaţii care achiziţionează maşini sau piese Renault, în sensul unei reduceri de 15 la sută la facturare.
Sindicaliştii mai solicită ca numărul contractelor de muncă pe perioadă determinată să nu depăşească 15 la sută din numărul total de contracte, precum şi acordarea de sporuri pentru condiţii grele, zgomot şi unde magnetice, pentru Departamentul Caroserie şi Departamentul Presaj.
Până la ora transmiterii acestei ştiri, administraţia Dacia Renault nu a putut fi contactată pentru a comenta situaţia.
Vânzările Dacia au urcat în primele două luni ale anului cu 62,6%, la 40.896 de vehicule, dintre care 38.711 au fost autoturisme şi 2.185 au fost vehicule comerciale uşoare, fiind cea mai mare rată de creştere în rândul brandurilor grupului Renault, a anunţat, joi, compania franceză, proprietarul producătorului român.
În cazul autoturismelor, vânzările au avansat cu 56,5%, de la 24.735 de unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce numărul vehiculelor comerciale uşoare a crescut cu 427,8%, de la 414 unităţi.
Dacia a scos din producţie, la finele anului 2006, modelul utilitar Pick-Up. Ultimul vehicul fabricat de companie pe baza modelului Renault 12 a fost produs la începutul lunii decembrie 2006 şi a fost înlocuit la sfârşitul lunii ianuarie 2007 de noua autoutilitară derivată din modelul Logan, denumită VAN.
Numărul de vehicule comercializate de Dacia în primele două luni ale anului reprezintă circa 10% din vânzările totale ale grupului Renault.