Cele mai multe atacuri de tip "phishing" asupra clienţilor eBay provin din România, China şi Rusia, a declarat un director al companiei de licitaţii online din SUA, care susţine că fraudele pe Internet ar reprezinta principala sursă de venit în unele oraşe româneşti, potrivit site-ului silicon.com.
Modalitatea de fraudare prin e-mail cunoscută sub numele de "phishing" constă în transmiterea de mesaje către utilizatori de căsuţe poştale electronice prin care li se solicită acestora date personale de identificare.
"Aceste atacuri sunt cu siguranţă organizate. Există oraşe în România unde toate eforturile se concentrează asupra site-urilor precum eBay, ca reprezentând principala sursă de venit", a declarat Mark Lee, directorul pentru securitate al eBay Marea Britanie, citat de site-ul specializat în informaţii IT.
Reprezentantul companiei americane susţine că în România, China şi Rusia există un interes limitat pentru aplicarea legislaţiei în domeniul fraudelor online.
Sistemul eBay depinde de vânzători şi cumpărători care realizază tranzacţii bazate pe încredere reciprocă, implicând transferuri de bani şi bunuri. Utilizatorii eBay sunt însă ţintele unor activităţi infracţionale, printre care şi operaţiunile de tip "phishing", prin care infractorii obţin acces la date confidenţiale.
Acest lucru se întâmplă deoarece "nu există o teamă de o pedeapsă reală" în state precum România, China şi Rusia, a spus Lee, care a participat la o conferinţă având ca temă fraudele pe Internet, organizată la Londra.
În luna iunie a anului trecut, eBay a făcut publice detaliile privind o campanie desfăşurată pe parcursul a trei ani, cu scopul de a stopa fraudele comise de români prin intermediul Internetului. În urma campaniei au fost arestate mai multe sute de persoane.
Majoritatea eforturilor de aplicare a legii în domeniu sunt canalizate spre situaţia din Bucureşti, dar cele mai multe cazuri identificate în timpul campaniei au provenit din oraşele mai mici, unde o echipă de experţi eBay a descoperit circa 200 de cazuri de fraude, care au avut legătură cu organizatorul de licitaţii online, a spus Lee.
El a menţionat că atacurile "phishing" rămân principala ameninţare cu care se confruntă utilizatorii eBay. Totuşi, oficialul a adăuat că numărul acestor atacuri nu a crescut, ca urmare a informării utilizatorilor în ceea ce priveşte dezvăluirea informaţiilor personale şi a măsurilor de securitate cu care sunt dotate noile motoare de căutare pe Internet.
Compania are de multe ori succes în identificarea infractorilor online mărunţi, a afirmat Lee, care a atras totuşi atenţia asupra faptului că lupa împotriva reţelelor largi ce încurajează frauda necesită o abordare la un nivel mai înalt.