Hotelierii români câştigă dublu de la turiştii autohtoni decât de la cei străini, în condiţiile în care foarte puţine unităţi de cazare de pe litoral acceptă preţurile mai mici solicitate de tour operatorii internaţionali, a declarat, joi, Lucia Morariu, secretar de stat în Ministerul pentru Turism.
"Din discuţia pe care am avut-o ieri cu reprezentanţii TUI am aflat că ei primesc de la un hotel de patru stele din Bulgaria un tarif mediu de 28 euro pe noapte, în timp ce hotelierii români solicită tarife de cazare mult mai mari, pe care nu le acceptă unele dintre marile agenţii de turism străine", a spus Lucia Morariu, secretar de stat în Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, prezentă la Târgul de Turism de la Berlin.
Ea a dat ca exemplu un hotel all inclusiv de patru stele de pe litoralul românesc al cărui tarif de cazare depăşeşte 50 euro pe noapte.
Secretarul de stat crede că, chiar dacă în momentul de faţă hotelierii autohtoni câştigă mai mult de pe urma turiştilor români, în timp ar putea avea de suferit, deoarece aceştia vor căuta să îşi petreacă vacanţele şi pe alte destinaţii decât litoralul românesc.
"Preţurile pe care le plătesc în sezon pentru hotelurile noastre nu pot fi vândute pe piaţa Germaniei. Litoralul românesc se vinde mult mai greu în Germania decât în România. Întrebarea este dacă ne dorim pentru perspectivă ca turiştii români să revină în România. Ministerul Comerţului şi Turismului şi eu personal credem că aceasta este condiţia pentru ca litoralul românesc să mai funcţioneze şi peste cinci, şase sau şapte ani", a mai spus Morariu.
În comparaţie, staţiunile de pe litoralul bulgăresc, chiar dacă acceptă tarife mult mai mici de cazare faţă de cele din România, câştigă în plus de pe urma mijloacelor de agrement.
"Un turist străin nu cheltuieşte pe litoralul românesc mai mult de zece euro pe zi în afara cazării, pentru că nu prea are pe ce. În Bulgaria în schimb, cheltuiala medie a unui turist străin, în afara serviciilor de cazare, este de 50 euro. De acolo, turistul poate cumpăra diverse suveniruri, obiecte de îmbrăcăminte, articole pentru copii şi jucării", a declarat, pentru MEDIAFAX, Iulian Andrei, directorul agenţiei de turism Blue Line, reprezentantul în România a tour operatorului german ITS.