România va deveni, după venirea grupului american Ford la Craiova, cel mai mare producător auto din centrul şi estul Europei, a declarat, marţi, la salonul auto de la Geneva, premierul Călin Popescu Tăriceanu.
"După venirea Ford, România va deveni prima ţară producătoare în domeniul auto din centrul şi estul Europei. (...) Ford va fi al doilea pol de construcţie auto în România, iar eforturile mele se îndreaptă spre acest lucru", a afirmat Tăriceanu.
El a precizat că numărul de angajaţi ai fabricii din Craiova ar putea fi suplimentat cu 7-9.000 de salariaţi.
Tăriceanu a menţionat că s-a întâlnit, marţi, cu reprezentanţi ai grupului Ford.
"Suntem pregătiţi să facem închiderea privatizării la sfârşitul lunii, la Craiova. Acest lucru va semnifica trecerea uzinei din proprietatea statului la Ford", a mai spus premierul.
El a participat, la Geneva, la prezentarea noului model Dacia Sandero, maşină în două volume şi cu cinci uşi. Automobile Dacia va începe producţia Sandero în luna mai, maşina urmând să fie lansată pe piaţa românească în luna iunie, la un preţ care nu va depăşi 9.500 de euro pentru cea mai echipată versiune.
Ford a fost singurul ofertant în licitaţia organizată anul trecut de Guvern pentru pachetul de 72,4% din acţiunile Automobile Craiova deţinut de stat. Ford va intra în posesia acţiunilor după ce va plăti statului 57 de milioane de euro.
Comisia Europeană a lansat, în octombrie 2007, o investigaţie privind procesul de privatizare şi a solicitat Guvernului, la sfârşitul lunii februarie 2008, să recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova, sumă care reprezintă, potrivit oficialilor europeni, ajutor de stat ilegal acordat constructorului auto, în compensaţie la obligaţiile stabilite prin contract.
Ford va trebui să asigure resursele financiare necesare Automobile Craiova pentru restituirea ajutorului de stat stabilit de Comisia Europeană la valoare de 27 de milioane de euro, a declarat, luni, agenţiei MEDIAFAX, preşedintele comisiei de privatizare, Sebastian Vlădescu.
AVAS a anunţat, luni, după întâlnirea cu reprezentanţii companiei americane, că Ford Motor Company va deveni acţionar majoritar la Automobile Craiova până la sfârşitul lunii martie.
La privatizarea uzinei auto din Craiova, AVAS a impus cumpărătorului să realizeze o producţie de minim 200.000 de automobile în al patrulea an de la privatizare, să efectueze o serie de investiţii şi să-i păstreze pe cei 3.900 de foşti angajaţi ai întreprinderii Automobile Craiova şi ai filialei acesteia, Daewoo România.