Ministrul Transporturilor Ludovic Orban consideră greva de avertisment de miercuri a feroviarilor imorală în primul rând faţă de călători, care vor suporta consecinţele acestei acţiuni de protest, precizând că ar putea contesta în instanţă o eventuală grevă generală a sindicaliştilor.
"Această grevă de avertisment este dreptul sindicaliştilor conferit de Constituţie şi de legea conflcitelor de muncă, însă consider că este o grevă imorală în primul rând faţă de cetăţeni, clienţi ai CFR Călători şi Marfă, precum şi faţă de firmele care transportă marfă pe căile ferate, toate acestea fiind sursa de bani pentru salariile angajaţilor CFR", a declarat Orban într-o conferinţă de presă.
Potrivit ministrului Transporturilor, orice creştere salarială trebuie să aibă la bază un suport economic, iar creşterea solicitată de sindicalişti de 18 la sută "se traduce" de fapt într-o majorare cu minimum 32 la sută a salariilor şi nu poate fi susţinut de bugetul pe 2008 al Căilor Ferate.
"Orice creştere a salariilor nejustificată din punct de vedere economic duce la afectarea siguranţei în transporturile feroviare şi reducerea capacităţii administraţiei de a mări confortul în transporturi feroviar, astfel că putem pierde clienţi", a declarat Orban.
Demnitarul consideră că sindicaliştii au greşit pentru că nu şi-au anunţat membrii de sindicat după ultima ofertă de luni a Ministerului Transporturilor de majorare cu cinci la sută din aprilie şi alte cinci procente din octombrie.
Peste 50.000 de feroviari vor înceta, miercuri, activitatea între orele 7.00 şi 9.00, garniturile care sunt deja în mişcare urmând să oprească în prima gară pe perioada protestului, a declarat preşedintele Federaţiei Mişcare Comerciale, Gheorghe Popa.
"Este prima dată când anunţăm greva de avertisment fără a anunţa şi greva generală. Sperăm să sensibilizăm Guvernul. Îi cer din nou premierului Călin Popescu Tăriceanu să aibă o discuţie cu noi în ceea ce priveşte majorările salariale şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă de la CFR", a declarat Popa.
Potrivit liderului de sindicat, în România există 120 de staţii în care nu este curent electric, biletele sunt vândute la lumânare şi pe anumite rute trenurile fac mai mult ca timp decât pe vremea locomotivelor cu aburi.
"Am încercat o dezbatere în Parlament pe această temă, argumentând că în scurt timp nu vom mai putea vorbi de transport feroviar", a spus Popa.
Gheorghe Popa a mai susţinut că feroviarii intenţionează să organizeze şi un miting înaintea grevei generale.