Dacia şi Ford vor controla, împreună, jumătate din piaţa auto din România, după ce constructorul american va începe producţia la Craiova, a declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX, Constantin Stroe, vicepreşedinte al Automobile Dacia şi şeful Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.
"Văd în viitor o creştere semnificativă a pieţei auto româneşti faţă de 2007, bazată pe începerea producţiei Ford. Pot spune că ambele mărci (Dacia şi Ford, n.r.) vor deţine 50% din piaţa auto din România", a afirmat Stroe.
Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), cota de piaţa a Dacia a fost anul trecut de 27,8%.
Reprezentantul Dacia consideră că prezenţa Ford în România este "o binefacere" şi nu va afecta afacerile uzinei de la Mioveni.
"Pentru Dacia nu înseamnă altceva decât un stimulent. Întotdeauna concurenţa a stimulat progresul. Pentru piaţa din România prezenţa Ford este o binefacere, pentru că vor exista şi mai multe produse naţionale care vor completa oferta actuală", a mai spus Stroe.
În prezent, singurul constructor auto din România este Dacia, companie controlată de grupul francez Renault, producţia uzinei Daewoo Craiova fiind suspendată până la 1 martie, din cauza acumulărilor de stocuri.
Preşedintele APIA, Ernest Popovici a declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX, că începerea producţiei Ford la uzina din Craiova va avea efecte pozitive asupra concurenţei de pe piaţa auto autohtonă şi asupra economiei în general.
Comisia Europeană (CE) a solicitat, miercuri, Guvernului să recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova, sumă care reprezintă, potrivit oficlialilor europeni, ajutor de stat ilegal acordat la privatizarea constructorului auto.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu s-a declarat neplăcut surprins de decizia Comisiei, însă a menţionat că România nu o va contesta şi că ajutorul stat va fi redus cu 27 milioane de euro.
Un purtător de cuvânt al CE, Johannes Laitenberger, a arătat că suma de 27 de milioane euro reprezintă diferenţa dintre preţul de piaţă şi cel convenit între comisia de privatizare şi Ford, de 57 milioane euro, pentru preluarea uzinei auto.
Preţul pe care Ford îl va plăti statului pentru acţiunile Automobile Craiova va rămâne nemodificat, de 57 de milioane de euro, sumă stabilită la negocierile de privatizare, a declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX, Nadia Crişan, consultant al Ford Europa în procesul de privatizare.
Comisia a finalizat investigaţia iniţiată în octombrie 2007 privind privatizarea Automobile şi a constatat că Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), acţionarul majoritar al uzinei auto din Craiova, a impus o serie de condiţii pentru asigurarea unui anumit nivel de producţie şi ocupare a forţei de muncă, acceptând în schimb un preţ de vânzare mai redus, se arată într-un comunicat al instituţiei.
Ford s-a angajat la investiţii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea uzinei auto şi la suplimentarea numărului de angajaţi.
Preşedintele AVAS, Teodor Atanasiu, a declarat, în urmă cu o săptămână, că se aşteaptă ca pentru privatizarea Automobile Craiova contractul semnat de stat cu Ford să intre în vigoare la începutul lunii aprilie.