Primul vehicul de teren din istoria Dacia, care urmează să fie lansat pe piaţă în a doua parte a anului 2009, va fi un SUV compact şi are ca obiectiv atragerea clienţilor mărcilor coreene, urmând să fie vândut la un preţ cu câteva mii de euro mai mic decât modelele concurente.
"SUV-ul (Sports Utility Vehicle) Dacia are ca obiectiv principal atragerea clienţilor de astfel de automobile fabricate în Coreea, care sunt cele mai ieftine de pe piaţă. Avantajul SUV-ului marca Dacia va fi preţul, care va fi mai mic cu câteva mii de euro faţă de concurenţă", au declarat, joi, agenţiei MEDIAFAX, reprezentanţii Dacia.
În clasa SUV-urilor compacte concurează Kia Sportage, Hyundai Tucson, fabricate în Coreea, precum şi BMW X3 şi Volkswagen Tiguan. Primele două au preţuri începând de la aproximativ 18.000 de euro şi pot depăşi uşor 27.000 de euro, cu TVA inclus.
"Dacia va dezvolta şi va lansa un model SUV, până la sfârşitul anului 2009. Platforma Logan nu are tracţiune 4x4, ci 4x2, iar când vorbim despre un SUV ne putem gândi la un vehicul 4x4. De aceea, noul model Dacia va fi dezvoltat pe aceeaşi platformă Logan sau pe una uşor modificată", a declarat, miercuri, directorul comercial al Dacia, Jacques Daniel.
Ultimul model lansat de Dacia este vehiculul utilitar Pick-Up. Dacia a anunţat, luni, că va începe preluarea comenzilor pentru noul vehicul la sfârşitul lunii februarie, iar primele livrări vor fi făcute la începutul lui aprilie, la preţuri cuprinse între 7.250 euro şi 9.300 euro cu TVA inclus.
Totodată, Dacia va începe în a doua jumătate a anului producţia unei variante restilizate a Logan Sedan, cu faruri şi stopuri schimbate, momentul lansării fiind legat de începerea comercializării noului model Dacia derivat din Renault Sandero, potrivit unor surse din industria auto.
Cu 230.000 de vehicule comercializate anul trecut, la nivel mondial, Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 17,4% faţă de 2006. În România, Dacia a vândut 102.062 unităţi în 2007, cel mai bine vândut model fiind Logan Sedan.