Senatorii au decis, miercuri, ca administraţiile financiare ale municipiilor să poată elibera certificate de cazier fiscal pentru persoanele fizice şi juridice.
Senatul a adoptat, în calitate de primă Cameră sesizată, o iniţiativă legislativă a doi senatori UDMR, Antal Istvan şi Erdei Doloczki Istvan, de modificare a Ordonanţei Guvernului 75/2001 privind funcţionarea cazierului fiscal.
În prezent, persoanele interesate se pot adresa pentru eliberarea unui astfel de document la administraţiile financiare ale municipiilor reşedinţă de judeţ.
Potrivit prevederilor legale în vigoare, cazierul fiscal se organizează de către Ministerul Finanţelor, la nivel central şi la nivelul unităţilor teritoriale competente - direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, administraţiile finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ, precum şi cele ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
Conform documentelor transmise de Guvern, Executivul nu a susţinut adoptarea iniţiativei legislative invocând scăderea semnificativă a cererilor de eliberare a certificatelor de cazier fiscal, dar şi resursele materiale şi umane care ar trebui să fie implicate pentru aplicarea prevederilor acestui act normativ.
Iniţiativa legislativă, care are caracter ordinar, urmează să intre în dezbaterea Camerei Deputaţilor, în calitate de for decizional.