Registrele în care vor fi incluse declaraţiile de avere şi de interese ale demnitarilor vor avea un caracter public şi vor conţine informaţii precum data depunerii, numele şi prenumele persoanei, funcţia deţinută, actul de identitate, precum şi eventuale schimbări rezultate din declaraţii.
Modelul registrului declaraţiilor de avere şi cel al registrului declaraţiilor de interese a fost aprobat, miercuri, de Guvern, documente utilizate pentru păstrarea evidenţei declaraţiilor de avere şi de interese.
Potrivit Legii 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI), persoanele desemnate să aplice prevederile legale privind declaraţiile de avere şi interese au obligaţia de a le evidenţia în registre speciale, cu caracter public.
Registrele vor conţine date precum numărul de înregistrare al declaraţiei de avere, data depunerii, numele şi prenumele declarantului, funcţia deţinută, actul de identitate, precum şi dacă vor interveni schimbări în declaraţia de avere/interese.
Potrivit legii, declaraţii de avere şi de interese trebuie depuse de preşedintele României, consilierii prezidenţiali şi consilierii de stat, preşedintii Camerelor Parlamentului, deputaţii şi senatorii, primul-ministru şi membrii Guvernului, membrii Consiliului Superior al Magistraturii, judecătorii, procurorii, membrii Consiliului Naţional de Integritate, consilierii judeţeni şi locali, primarii şi viceprimarii, prefecţii şi subprefecţii.