Ministrul Finanţelor, Varujan Vosganian, a declarat, luni, în plenul Camerei, că moţiunea simplă depusă de PDL privind taxa de primă înmatriculare este "contradictorie şi lipsită de consistenţă şi moralitate politică", el solicitând deputaţilor să voteze împotriva acesteia.
"Dezbaterea privind taxa de poluare auto este binevenită, ea producând o corectă informare a opiniei publice în ceea ce priveşte utilitatea sa. Textul moţiunii, din păcate, este contradictoriu, lipsit de consistenţă şi moralitate politică", a declarat Vosganian.
El a arătat că taxa la care se referă moţiunea a fost iniţiată de ministrul PD al Mediului Sulfina Barbu şi a fost susţinută în Parlament chiar de către semnatarii moţiunii.
Vosganian a arătat, totodată, că taxa a fost adoptată printr-o lege votată în Parlament, iar actul normativ a fost promulgat de preşedintele Traian Băsescu, care nu a avut, la momentul respectiv, nicio obiecţie faţă de conţinutul acestuia.
Ministrul de Finanţe i-a acuzat pe semnatarii moţiunii că tratează cu dispreţ propriul vot dat în favoarea instituirii respectivei taxe, precum şi de faptul că, prin introducerea acestei moţiuni, încearcă să inducă în eroare opinia publică.
"Îi întreb pe semnatarii moţiunii: sunteţi în opoziţie faţă de noi sau faţă de voi?", a spus Vosganian, care ia acuzat pe semnatari că, atunci când deputaţii PDL erau la guvernare, tăceau "mâlc" în legătură cu instituirea respectivei taxe.
"Iniţiatorii moţiunii sunt votanţii taxei, aşa cum este ea în vigoare. Azi, influenţaţi de campanii de presă, iniţiatorii ne propun o soluţie iresponsabilă prin care s-ar transforma România într-o piaţă second-hand pentru maşini uzate", a arătat Vosganian, precizând că moţiunea dezbătută nu este de fapt decât "autocritica" pe care şi-o fac iniţiatorii taxei auto.
Vosganian a mai spus că iniţiatorilor taxei le pasă mai puţin de ce simt românii şi le pasă mai mult de cum votează românii, acuzându-i că au iniţiat moţiunea simplă din raţiuni electorale.
Ministrul de Finanţe a arătat, totodată, că taxa există şi în alte state membre UE, unde este mai ridicată decât în România, şi a arătat că aceasta şi-a arătat deja avantajele în sensul reducerii numărului de maşini vechi şi al întineririi parcului auto din România.