Directorul general al FC Rapid, Constantin Zotta, a declarat, joi, că gruparea "alb-vişinie" poate finanţa construirea unei arene de 30.000 de locuri pe locul Stadionului "Giuleşti-Valentin Stănescu", în cazul în care va obţine concesionarea acestuia din partea Ministerul Transporturilor.
Oficialii clubului FC Rapid spun că Ministerul Transporturilor, actualul propietar al stadionului, le propune prelungirea contractului de închiriere a arenei, refuzând deocamdată să le-o concesioneze. "Acum două săptămâni am primit o propunere de prelungire a contractului de închirirere a stadionului din partea CS Rapid şi implicit din partea Ministerului Transporturilor prin care noi eram obligaţi să investim trei milioane în modernizarea acestui stadion vechi de 60 de ani. Proiectul pe care noi l-am înaintat ministerului este al unui stadion compact de 30.000 de locuri, care să corespundă normelor UEFA, dar cei de la minister au refuzat şi ne-au oferit o prelungire a contractului de închiriere, nu o concesionare. Noi refuzăm acest lucru pentru că am propus ministerului să ne concesioneze stadionul şi să construim altul în locul lui, pentru că actualul stadion trebuie dărâmat", a afirmat Zotta.
Giuleştenii estimează că noua arenă ar costa 45 de milioane de euro şi ar fi gata în doi ani. "Noul stadion ar costa 1.500-2.000 de euro pentru fiecare loc, iar la o capacitate de 30.000 de locuri, ar însemna că acesta va costa 45 milioane de euro. Noi FC Rapid SA am găsit sursa de finanţare pentru acest stadion. În doi ani ar putea fi construit noul stadion iar în această perioada el ar putea fi folosit de echipa noastră. Se pot dărâma şi construi tribunele pe rând. În Polonia şi Portugalia s-a folosit această practică", a spus Zotta.
El a precizat că oficialii grupării iau în calcul şi găsirea unui alt loc pentru o arenă modernă dacă nu vor primi actualul stadion în concesiune. Astfel, până vor avea o arenă care să corespundă standardelor UEFA, Rapidul ar putea juca meciurile din cupele europene la Piatra Neamţ. "Noi ne-am gândit şi la altă locaţie a stadionului dacă vom primi în continuare un refuz la solicitarea noastră de concesionare, probabil că se va ajunge şi la această situaţie. Oricum, în Liga Campionilor sau în grupele Cupei UEFA nu o să putem juca pe Giuleşti, probabil ne vom îndrepta spre Piatra Neamţ. Ar fi culmea să luăm în calcul Ghencea, poate doar dacă vom fi în grupă cu Steaua", a adăugat oficialul rapidist.
Constantin Zotta a precizat că, deşi actualul stadion din Giuleşti are o vechime de peste 60, acesta nu este în pericol de prăbuşire. "Rapid nu-şi desfăşoară partidele pe un stadion de patru-cinci stele, cunoaştem realitatea, dar până la prăbuşire este cale lungă. Noi avem un act din partea comisiei de licenţiere că ne putem desfăşura meciurile pe acest stadion şi chiar că putem folosi 75 la sută din capacitatea tribunei I după investiţiile pe care FC Rapid le-a făcut. Avem permisiunea din partea FRF să jucăm pe Giuleşti şi în returul campionatului", a mai spus Zotta.