Producătorul german de automobile Mercedes-Benz, parte a grupului Daimler, preferă România, în defavoarea Poloniei, la alegerea ţării unde urmează să construiască o nouă uzină, care va produce, începând din 2011, modele din Clasa A şi Clasa B, potrivit autonews.com, care citează surse neoficiale.
"Balanţa inclină spre România", scrie autonews.com.
Viitoarele modele Clasa A şi Clasa B ar trebui să crească vânzările Mercedes-Benz pe pieţele auto din vestul Europei, precum şi pe pieţele emergente.
De asemenea, cele două maşini ar trebui să ajute producătorul german să îndeplinească cerinţele privind emisiile de dioxid de carbon impuse de Uniunea Europeană pentru gama de modele a producătorilor auto care comercializează automobile pe piaţa comunitară.
Un al treilea obiectiv vizat de Mercedes-Benz prin deschiderea unei noi unităţi de producţie în România sau Polonia este obţinerea de profit de pe urma maşinilor de clasă mică produse.
O dată cu noua uzină din estul Europei, capacitatea fabricii Mercedes din Rastatt (Germania) va fi mărită.
Potrivit autonews.com, noua uzină Mercedes-Benz ar putea ridicată în parcul industrial Tetarom III din localitatea clujeană Jucu, unde Nokia a inaugurat luni o unitate de producţie a telefoanelor mobile.
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a recunoscut că au existat discuţii cu oficiali ai Mercedes, scrie autonews.com, care precizează că în România circulă informaţii potrivit cărora uzina Mercedes-Benz ar urma să producă 350.000 de unităţi pe an, iar în rândul oficialilor producătorului german se vehiculează o producţie anuală de 70.000, până la 130.000 de unităţi.
Costurile cu forţa de muncă se ridică la 3,23 euro pe oră în România şi 6 euro în Polonia, în timp ce în Germania ele ajung la 42 euro pe oră.
Dezavantajele României în afacerea cu Meredes ar fi infrastructura slab dezvoltată în comparaţie cu Polonia, precum şi forţa de muncă mai puţin calificată.
Cunoscut anterior sub denumirea DaimlerChrysler, grupul german s-a separat, în vara anului 2007, la nivel internaţional, de compania americană Chrysler. Astfel, în august 2007, Daimler a vândut participaţia majoritară la Chrysler către fondul de investiţii Cerberus Capital Management. Totodată, divizia producătoare de autoturisme a Daimler a fost redenumită Mercedes-Benz Cars, la cererea acţionarilor.
În România mai sunt prezenţi doi constructori auto, respectiv Automobile Dacia, deţinut de grupul francez Renault, şi Automobile Craiova. Ford a semnat, în luna septembrie 2007, contractul de privatizare a producătorului din Craiova, prin care urmează să preia 72,4% din capitalul companiei, deţinut de AVAS, pentru 57 milioane de euro.