Constructorul auto Opel, filială a companiei americane General Motors, ar putea lansa o maşină cu un preţ de vânzare de 8.000 de euro, după ce grupul auto indian Tata Motors a prezentat, în ianuarie, cel mai ieftin autoturism din lume, Nano, transmite AFP, care citează o publicaţie germană.
"Modelul Citycar al Opel est o maşină a viitorului", a declarat, pentru revista germană Auto motor und sport, directorul Opel, Hans Demant.
Maşina ar putea fi scoasă la vânzare la preţul de aproximativ 8.000 de euro, a menţionat Demant.
El a adăugat că Opel se află în căutarea unui partener, eventual un producător de motociclete, pentru a dezvolta modelul.
Aceste idei se află abia în faza de discuţii, iar o decizie în acest sens ar putea fi luată anul viitor, se arată în publicaţia germană.
Şi alţi constructori auto, printre care Ford, Volkswagen, Toyota, Honda Motor şi Fiat, încearcă să producă maşini cu preţuri reduse pentru pieţele emergente, unde avansul economic mare a susţinut creşterea cererii.
Totodată, alianţa Renault Nissan, care a avut un succes impresionant cu lansarea modelului Logan, intenţionează să construiască un autoturism de 3.000 de dolari în colaborare cu compania indiană Bajaj Auto.
Constructorul auto indian Tata Motors a prezentat, în ianuarie, cel mai ieftin autoturism din lume, denumit Nano, cu un preţ iniţial de 2.500 de dolari, facilitând accesul mai multor milioane de consumatori din ţările emergente la un vehicul personal.