Producătorul de cafea Elite, parte a grupului israelian Strauss, şi-a schimbat denumirea în Strauss România, ca parte a strategiei internaţionale de rebranding a grupului, operaţiune pentru care a alocat un buget de 1,5 milioane de euro.
"Vom investi în acest proces 1,5 milioane de euro", a declarat, într-o conferinţă de presă, directorul general al companiei, Matanya Schwartz.
Strauss, cu activităţi în industria alimentară, a fuzionat în 2004 cu grupul israelian Elite şi efectuează în perioada 2007-2008 o operaţiune de rebranding a activităţilor sale la nivel internaţional.
Potrivit reprezentanţilor Strauss, grupul israelian se va implica de asemenea în dezvoltarea afacerii din România.
"Ne vom concentra şi pe zona premium a pieţei cafelei şi intenţionăm să venim cu o nouă marcă pe acest segment, având în vedere că segmentul premium este slab reprezentat", a afirmat Schwartz.
Compania Elite este prezentă pe piaţa românească din 1994, când a început producţia de cafea la fabrica sa din estul Capitalei, în apropiere de autostrada Soarelui.
Unitatea de producţie are o capacitate anuală de 12.000 de tone de cafea destinată atât pieţei interne, cât şi exportului în Bulgaria, Croaţia şi Republica Moldova.
Strauss a investit în ultimii doi-trei ani în fabrica de la Bucureşti 2-3 milioane de euro anual în retehnologizare, bugetul falocat pentru acest an fiind asemănător.
Compania este prezentă atât pe segmentul de retail, cât şi în reţeaua HoReCa (Hoteluri Restaurante Cafenele), unde deţine circa 6.000 de aparate de cafea.
Strauss a dezvoltat şi reţeaua de cafenele e-Coffee, formată în prezent din cinci unităţi în Bucureşti. Până la sfârşitul anului, Strauss ar putea deschide alte 10 unităţi.
Schwartz nu exclude nici posibilitatea ca gruupul Strauss să intre în România cu divizia de magazine cu specialităţi de ciocolată Max Brenner.
Strauss România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 80 de milioane de euro, în creştere cu circa 11% faţă de 2006.
Totodată, directorul companiei a anunţat că firma va majora în acest an preţul cafelei în medie cu 7%, ca urmare a creşterii preţului cafelei boabe pe plan mondial, precum şi a deprecierii leului.
Piaţa cafelei ambalate se ridică în prezent la circa 20.000 - 22.000 de tone anual, potrivit Strauss România.
Grupul israelian Elite are circa 11.000 de angajaţi şi a înregistrat în 2006 vânzări nete de 1,6 miliarde de dolari.