Microsoft, cel mai mare producător software la nivel mondial, a făcut o ofertă de preluare a Yahoo, pentru 31 de dolari pe acţiune, ceea ce înseamnă o valoare totală a tranzacţiei de circa 44,6 miliarde dolari.
Oferta, care va permite acţionarilor Yahoo să aleagă între a primi numerar sau un număr fix de acţiuni Microsoft, este cu 62% mai mare decât preţul titlurilor Yahoo la închiderea şedinţei bursiere din 31 ianuarie 2008, se arată într-un comunicat al producătorului de software.
Astfel, acţionarii Yahoo vor primi pe o acţiune 31 de dolari sau 0,9509 acţiuni Microsoft.
Preţul acţiunilor Yahoo a crescut cu 56% înainte de începere a şedinţei bursiere, la 29,95 dolari, potrivit Reuters. Titlurile Yahoo au încheiat şedinţa bursieră de joi la preţul de 19,18 dolari pe acţiune.
Microsoft a arătat că a identificat patru domenii care vor genera sinergii anuale de cel puţin un miliard de dolari, după preluarea Yahoo.
"Avem foarte mare respect pentru Yahoo şi împreună putem oferi un pachet de soluţii pentru consumatori, editori şi oamenii din domeniul publicităţii", a declarat directorul general al Microsoft, Steve Ballmer.
Piaţa publicităţii online va creşte de la 40 de miliarde de dolari în 2007, la aproape 80 de miliarde până în 2010.