Piaţa comerţului electronic va creşte în acest an până la nivelul de 250 milioane de euro, de peste două ori faţă de anul trecut, când vânzările online s-au ridicat la 115 milioane de euro, conform estimărilor magazinului online eMAG.
"Comparativ cu 2007, aşteptăm o dublare a pieţei de retail online. Anul trecut, estimăm că s-a ridicat la aproximativ 115 milioane de euro. Migrarea dinspre retailul clasic către cel online va influenţa creşterea pieţei şi anul acesta, iar acest proces va fi în continuare stimulat de creşterea ofertei de produse" a declarat directorul diviziei brand al eMAG.ro, Radu Apostolescu.
Apostolescu a adăugat că pe această piaţă vor apărea şi vor creşte ca importanţă şi alţi factori, pe lângă modul mai uşor de realizare a comenzilor, gama largă de produse şi preţuri competitive.
eMAG.ro apreciază că, în 2008, primele cinci magazine online din România vor avea o pondere de peste 85% din piaţă.
Anul trecut, vânzările eMAG au atins 76,7 milioane de euro, reprezentând o cotă de piaţă de 70%.
Magazinul electronic are ca obiectiv, pentru 2008, vânzări de circa 140-150 milioane de euro. Principala categorie de produse vândute de eMAG au fost calcuilatoarele personale portabile (notebook-uri), obiectivul pentru 2008 fiind atingerea unei cote de 22-25% pe acest segment.
Pe segmentul foto-video, compania estimează pentru acest an o cotă de piaţă de 15%, în creştere cu trei puncte procentuale faţă de 2007.
"Cele mai bine vândute produse online sunt, în acest moment, notebook-urile, aparatele foto-video, precum şi monitoarele li televizoarele LCD, urmate de multifuncţionale, telefoane, soluţii mobile şi componente PC. În 2008, creşterea cea mai mare se va înregistra în cazul notebook-urilor, urmate de telefoanele mobile, de multifuncţionale şi de soluţii software", a arătat Apostolescu.
Conform acestuia, în categoria electronicelor, cea mai mare creştere va fi înregistrată de televizoarele LCD, urmate de camerele foto şi video, rame foto digitale şi echipamente audio.
Retailerului online estima, anterior, că 60% dintre clienţii săi sunt sunt persoane fizice şi companii mici, iar 40% sunt companiile mijlocii şi mari.
eMAG a fost înfiinţat în anul 2001 de companiile Dante Internaţional, care se adresează pieţei de retail, şi eMAG Internaţional, destinată atât firmelor mari, cât şi firmelor mici şi mijlocii.