Preşedintele Camerei Deputaţilor, Bogdan Olteanu, a declarat, sâmbătă, la Zalău, că România nu poate elimina taxa auto, cum ar dori Comisia Europeană, pentru că are alte interese decât aceasta, transmite corespondentul MEDIAFAX.
În cazul în care România ar renunţa la taxa auto, jumătate dintre cei care lucrează în industria auto ar rămâne fără locuri de muncă, a afirmat Olteanu.
"Chiar dacă ne cere Comisia Europeană, nu se poate renunţa nicicum la taxa auto. Dacă s-ar renunţa la această taxă, 250.000 de oameni ar rămâne fără locuri de muncă. Este jumătate din numărul românilor care lucrează în industria auto. Nu ne putem permite acest lucru. România nu poate scoate taxa auto, pentru că are alte interese decât Comisia Europeană", a spus Olteanu.
El a menţionat că 17 state din Uniunea Europeană au taxă auto şi, în Ungaria de exemplu, nivelul taxei este cu mult mai mare decât cel din România.
Ministrul Mediului, Korodi Attila, a declarat, vineri, că Guvernul va stabili valoarea finală a taxei de primă înmatriculare în funcţie de trei noi cerinţe ale Comisiei Europene, care însă nu vor schimba fundamental valorile propuse de experţii români.
Comisia Europeană a cerut României să stabilească un cuantum mai mare al taxei de primă înmatriculare în cazul maşinilor mai slabe din punct de vedere al tipului de catalizator euro folosit, ca taxa să scadă mai mult în funcţie de vechime în cadrul aceleiaşi grupe euro şi ca procedura de contestare a taxei să fie extinsă şi mai clar stabilită, potrivit lui Korodi.
Miercuri, şeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocănea, declara că propunerile României privind modificările care vor fi aduse taxei auto au fost apreciate la Bruxelles ca fiind "în acord cu legislaţia europeană în domeniu.