Parlamentul European (PE) a respins, marţi, propunerile Comisiei Europene (CE) privind stabilirea unui plafon de 120 de grame de dioxid de carbon la un kilometru pentru emisiile poluante ale autovehiculelor, până în anul 2012, susţinând introducerea unei limite mai ridicate.
PE a adoptat, marţi, un document în care se suţine introducerea unei limite superioare, de 125 de grame de dioxid de carbon la un kilometru, până în anul 2015.
"Toate aspectele importante suprinse în document au fost adoptate. PE a clarificat că nu intenţionează să susţină ţintele nerealiste ale CE privind plafonul pentru emisiile de dioxid de carbon ale vehiculelor, respectiv 120 de grame la un kilometru până în anul 2012", a declarat Jorgo Chatzimarkakis, membru al grupului ALDE din PE şi raportor în cazul proiectului CE, Cars21, privind modernizarea legislaţiei în domeniul auto european.
Producătorii auto au nevoie de mai mulţi ani pentru a proiecta un autoturism.
"O legislaţie cu caracter obligatoriu trebuie să ia în considerare acest aspect. Ţintele noastre pentru emisiile de dioxid de carbon trebuie să fie ambiţioase, desigur, dar şi realiste", a afirmat reprezentantul PE.
În acelaşi timp, unele state comunitare au adăugat multe practici birocratice care afectează schimburile comerciale şi achiziţia de autoturisme de ocazie, a indicat Chatzimarkakis.
"Solicităm simplificarea normelor pentru înregistrarea autoturismelor de ocazie, cumpărate într-un alt stat UE", a spus el.
Modificările frecvente ale legislaţiei, de exemplu în cazul emisiilor de dioxid de carbon, necesită implementarea unor metode de adaptare în acea parte a industriei. Pentru a consolida şi a menţine baza europeană de producţie, statele comunitare trebuie să majoreze consderabil investiţiile pentru cercetare în domeniul tehnologiilor auto.
Chatzimarkakis a criticat propunerea CE privind penalizarea producătorilor auto care nu se încadrează în limitele impuse de autorităţi privind emisiile de gaze poluante.
"Emisiile de dioxid de carbon ale autoturismelor ar fi de 15 ori mai scumpe decât cele produse în baza sistemului de tranzacţii cu emisii de carbon, raort care indică un mare dezechilibru", a spus el.
Cars21 denumeşte o iniţiativă de înfiinţare a unui Cadru Competitiv de Reglementare privind Autovehiculele (Competitive Automotive Regulation System) pentru secolul XXI, aparţinând CE.