Guvernul a decis, în şedinţa de miercuri, să trimită Comisiei Europene (CE) o scrisoare care va include un plan de acţiune pentru eficientizarea numărului de urgenţă 112 şi prin care îi va asigura pe comisarii UE că sistemul va funcţiona conform cerinţelor, începând cu luna februarie 2008.
Trimiterea scrisorii către CE a fost decisă printr-un memorandum aprobat în şedinţa de miercuri a Guvernului, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse guvernamentale.
"Comisia Europeană va fi asigurată că sistemul va funcţiona conform cerinţelor, din februarie 2008", au afirmat sursele.
Ministrul Comunicaţiilor, Borbely Karoly, a anunţat, marţi, că Executivul va emite o ordonanţă pentru eficientizarea sistemului 112, care va fi aprobată de Parlament în luna februarie şi prin care Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) va primi fondurile necesare achiziţionării unui soft ce va permite identificarea apelanţilor.
"În momentul de faţă, toţi operatorii din România sunt capabili să identifice apelantul, doar STS este în imposibilitatea de a efectua acest lucru. Memorandumul şi ordonanţa de urgenţă vor avea ca finalitate rezolvarea problemei din punct de vedere bugetar, a schimbării softului la STS şi de a face acest lucru funcţional", a spus Karoly.
STS a informat, marţi, printr-un comunicat, că poate localiza apelurile la 112 în baza standardelor europene privind modul de furnizare a informaţiei de localizare a apelului, însă operatorii au implementat soluţii personalizate de localizare, neconforme standardului european, încât acestea nu pot fi preluate.
Comisia Europeană a anunţat, în luna noiembrie, că a început procedura de infringement împotriva României, pentru a se asigura că numărul unic de urgenţă 112 funcţionează corespunzător. Legislaţia UE în materie de telecomunicaţii impune statelor membre să se asigure că serviciile de urgenţă sunt accesibile gratuit, formând numărul de urgenţă unic european 112. Statele membre trebuie să garanteze, de asemenea, că operatorii de telecomunicaţii furnizează serviciilor de urgenţă informaţiile privind localizarea apelantului pentru apelurile către numărul 112, efectuate de pe telefoane fixe sau mobile.
Operat de STS, serviciul 112 a fost lansat în aprilie 2005, în urma unei investiţii de 40 milioane de euro, şi a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiile dispecer.