Piaţa de comerţ electronic cu plata online prin card a avansat anul trecut cu 263% faţă 2006, la 34,8 milioane de euro, cu un total de aproape 450.000 de tranzacţii, potrivit datelor RomCard, citate de integratorul de soluţii informatice Gecad ePayment.
În 2006, volumul tranzacţiilor cu plata online prin card a fost de 9,6 milioane de euro, reprezentanţii Gecad estimând pentru finalul acestui an o piaţă de 70 milioane de euro şi 780.000 de tranzacţii, se arată într-un comunicat Gecad ePayment.
"De asemenea, ne aşteptăm să crească şi ponderea plăţilor online din piaţa totală de comerţ electronic, de la 15-20% cât este în prezent, la 25%", a declarat, în comunicat, directorul general executiv al companiei, Carmen Sebe.
Magazinele online româneşti care folosesc soluţia ePayment au înregistrat anul trecut 344.000 tranzacţii, cu o valoare totală de 29,5 milioane de euro, se mai arată în comunicat.
"Principala realizare în 2007 este aceea că mediul online şi-a arătat adevăratul potenţial. Avem clienţi care au început să lucreze cu noi în 2007 şi care şi acum înregistrează un important procent din vânzări prin canalul online, iar strategia de dezvoltare a întregii companii este chiar dictată de oportunităţile, competiţia şi obiectivele online", a afirmat Sebe.
Ea a arătat că pe această piaţă este loc atât pentru jucătorii mari, care caută noi metode de dezvoltare, cât şi pentru tinerii antreprenori.
În perioada octombrie-decembrie 2007, vânzările au atins 9,9 milioane de euro, o contribuţie importantă având pachetele turistice pentru luna decembrie, care se vând din octombrie. În ultimele două luni ale anului trecut, valoarea tranzacţiilor a depăşit 6,2 milioane de euro, în creştere cu 153% faţă de intervalul similar din 2006.
Românii au cumpărat în perioada sărbătorilor în special pachete turistice, produse IT şi electrocasnice, jucării şi cadouri de pe site-urile specializate, dar şi produse şi servicii de telecomunicaţii, potrivit statisticilor GECAD ePayment.