Comercianţii care utilizează o publicitate înşelătoare, comparativă şi ilegală vor fi sancţionaţi cu amendă contravenţională cuprinsă între 3.000 lei la 30.000 lei de către inspectorii Ministerului Economiei şi Finanţelor, a decis Guvernul printr-un proiect de lege aprobat în şedinţa de miercuri.
Proiectul de lege defineşte publicitatea înşelătoare ca fiind "orice publicitate care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce persoanele cărora li se adresează sau care iau contact cu aceasta şi care, din cauza caracterului înşelător, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv prejudiciază sau poate prejudicia un concurent".
De asemenea, este definit şi termenul de „publicitate comparativă ca fiind orice publicitate care identifică în mod explicit sau implicit un concurent sau bunuri ori servicii oferite de acestea”.
Constituie contravenţii săvârşirea de către comercianţi de fapte de publicitate înşelătoare, respectiv publicitate comparativă ilegală şi se sancţionează cu amendă de la 3.000 lei la 30.000 lei. Sancţiunile contravenţionale se aplică de către reprezentanţii împuterniciţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Ministerul poate dispune şi o serie de măsuri complementare, precum încetarea sau interzicerea publicităţii înşelătoare sau a publicităţii comparative ilegale.
Măsurile de încetare sau interzicere a publicităţii vor fi luate în maxim cinci zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei prin care au fost dispuse.