Ministerul Transporturilor va investi 450 de milioane de euro în trei proiecte privind construirea de autostrăzi în partea de vest a ţării, a căror execuţie va începe anul viitor, şi un miliard şi jumătate de euro pentru alte trei lucrări, care vor fi inţiate în 2009.
Potrivit datelor remise MEDIAFAX de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, contractul de execuţie a secţiunii de autostradă Timişoara-Lugoj va fi semnat în luna iunie a anului viitor, lucrările urmând să înceapă în iulie 2008 şi să fie încheiate în luna noiembrie 2010.
Valoarea lucrării este estimată la 300 milioane de euro, bani de la UE şi Guvern, lungimea sectorului fiind de 43 de kilometri.
Studiul de fezabilitate a fost întocmit de firma Scetauroute, iar proiectul tehnic şi documentaţia pentru licitaţie se află în curs de desfăşurare de către Direcţia de Drumuri şi Poduri Timişoara.
Construcţia variantei de ocolire Deva-Orăştie, cu profil de autostradă, va costa aproximativ 130,9 milioane de euro, acordaţi de Guvern şi prin programul ISPA. Proiectul va începe în luna mai 2008 şi va fi încheiat în aceeaşi lună din 2012.
Autostrada va avea o lungime de 32,8 kilometri, în prezent fiind în curs de finalizare contractul cu DHV Consultants-Athens Development Office pentru revizuirea studiului de fezabilitate, proiectul tehnic şi documentaţia pentru licitaţie.
Varianta de ocolire Deva-Orăştie va fi un tronson din viitoarea autostradă Nădlac-Timişoara-Deva-Sibiu-Braşov-Bucureşti.
Llucrările pentru varianta de ocolire a oraşului Lugoj, în valoare de 19 milioane de euro, fonduri asigurate prin programul european ISPA şi de Guvern vor începe în luna ianuarie a anului viitor şi vor avea o perioadă de execuţie de doi ani.
Contractul pentru cei 9,6 kilometri va fi semnat în jurul datei de 20 decembrie.
Studiul de fezabilitate, proiectul tehnic şi elaborarea documentaţiei de licitaţie au fost realizate de către firma Inocsa Ingineria în anul 2002.
Potrivit ministerului, în anul 2009 vor începe lucrările pentru secţiunile autostrăzilor Nădlac-Arad, Orăştie-Sibiu şi Lugoj-Deva.
Valoarea lucrărilor pentru autostrada Nădlac-Arad sunt estimate la 147,44 milioane de euro, de la Fondul de Coeziune (finanţare UE) şi bugetul de stat, acestea urmând să înceapă în martie 2009 şi să fie încheiate în martie 2012.
Secţiunea va avea 38 de kilometri, în prezent studiul de fezabilitate, executat de către Booz Allen în anul 2001, fiind reviziut de către consorţiul format din firmele Diwi Consult International GmbH-Roughan &O’Donovan Consulting Engineers-IC Consulenten.
Pentru proiectul autostrăzii Orăştie-Sibiu, inclusiv centura Sebeş cu profil de autostradă, vor fi alocaţii de la buget şi de la Fondul de Coeziune 707,77 milioane de euro, execuţia lucrării pentru cei 82,8 kilometri urmând să se desfăşoare în perioada martie 2009-martie 2012.
Iniţial, studiul de fezabilitate a fost realizat de către firma Consitrans atât pentru secţiunea Orăştie-Sibiu, cât şi pentru sectorul de legatura cu varianta de ocolire Sibiu, însă acum este revizuit de către consorţiul format din firmele Diwi Consult International GmbH-Roughan &O’Donovan Consulting Engineers-IC Consulenten.
Lucrările pentru secţiunea autostrăzii Lugoj-Deva, cofinanţate de Guvern şi Fondul de Coeziune cu suma de 638 milioane de euro, sunt estimate că vor începe în luna august 2009 şi se vor încheia în august 2012. Lungimea secţiunii este de 91 de kilometri.
Şi în acest caz studiul de fezabilitate va fi revizuit de către consorţiul Diwi Consult International GmbH-Roughan &O’Donovan Consulting Engineers-IC Consulenten, studiul fiint realizat iniţial, în 2001, de către Booz Allen.Hamilton.