Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor (MEF) vor merge, în această săptămână, la Bruxelles pentru a continua discuţiile tehnice cu experţii Comisiei Europene (CE) pe tema taxei auto, a declarat, luni, agenţiei MEDIAFAX, Dana Dărăban, consilier al ministrului Economiei şi Finanţelor.
Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a declarat, săptămâna trecută, că discuţiile vor continua cu reprezentanţii Comisiei, în vederea soluţionării problemei taxei auto şi a evitarii unui proces la Curtea Europeană de Justiţie, şi vor viza modalitatea de aplicare a taxei, care trebuie sa fie în concordanţă atât cu obiectivul de protecţie a mediului, cât şi cu reglementarile UE în materie de taxare şi impozitare.
Guvernul va modifica taxa de primă înmatriculare, prin ordonanţă de urgenţă pentru corelarea nivelului acesteia cu valoarea de piaţă a maşinii, urmând să să fie redefinit termenul de maşină nouă şi să fie introdusă o procedură de contestare pentru persoanele care se consideră nedreptăţite, potrivit ministrului Finanţelor.
Vosganian a precizat că România va transmite CE, până în luna februarie a anului 2008, modificările aduse legislaţiei privind taxa auto.
El a precizat că Executivul nu-şi modifică punctul de vedere în legătură cu menţinerea taxei auto şi a explicat că nivelul acesteia este unul dintre cele mai reduse din UE, fiind aproape de zece ori mai mic comparativ cu taxa percepută în Ungaria.
Totodată, Guvernul apreciază că nu există o bază legală pentru returnarea banilor încasaţi până în prezent, potrivit lui Vosganian.
Comisarul european pentru taxe Laszlo Kovacs a declarat, în urmă cu două săptămâni, că şi în cazul în care procedurile de infrigement se opresc înainte să se ajungă la Curtea Eeuropeană de Justiţie, autorităţile române ar trebui să dea garanţii că vor da banii înapoi, în caz contrar procedurile urmând să fie continuate.
Comisia Europeană a trecut, la 28 noiembrie, la a doua etapă a procedurii de infringement împotriva României în cazul taxei de primă înmatriculare, autorităţile având la dispoziţie două luni pentru a se conforma solicitărilor Executivului, care va înainta, în caz contrar, o plângere la Curtea Europeană de Justiţie.
Executivul european a argumentat decizia prin faptul că reglementările în vigoare sunt discriminatorii în cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar.
Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă la începutul acestui an, când au fost eliminate accizele plătite la importul şi achiziţia autoturismelor de pe piaţa internă. Taxa se calculează în funcţie de capacitatea motorului, de standardele de emisii şi de vechimea autovehiculului.