Guvernul va modifica taxa de primă înmatriculare, prin ordonanţă de urgenţă, pentru corelarea nivelului acesteia cu valoarea de piaţă a maşinii şi a acceptat să introducă o procedură de contestare pentru persoanele care se consideră nedreptăţite, a anunţat ministrul Finanţelor, Varujan Vosganian.
"Pot să afirm că proiectul de modificare va fi asumat de Guvern sub forma de OUG şi va cuprinde o serie de menţiuni de ordin tehnic. Mă refer aici la o mai bună corespondenţă între nivelul taxei şi valoarea de piaţă a maşinii, la redefinirea termenului de maşină nouă şi la introducerea unor proceduri de contestare pentru persoanele care se simt nedreptăţite, a declarat, marţi, agenţiei MEDIAFAX ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian.
Una dintre solicitările Comisiei Europene privind taxa auto din Români a fost ca Guvernul să dea dreptul plătitorilor taxei auto să o conteste.
Vosganian s-a întâlnit marţi, la Bruxelles, cu Laszlo Kovacs, comisarul european pe probleme de fiscalitate.
Ministrul Economiei şi Finanţelor a menţionat că Guvernul îşi exprimă toată disponibilitatea de a colabora cu reprezentanţii Comisiei în vederea soluţionării acestei situaţii şi a evitarii unui proces la Curtea Europeană.
"Referitor la regimul maşinilor second-hand introduse în România după data de 1 ianuarie 2007, ne reafirmăm opinia că această măsura are efecte benefice asupra mediului înconjurator. Considerăm în continuare că, dată fiind specificitatea pieţei româneşti şi politicile de mediu promovate chiar la nivel european, măsura instituită se constituie într-un instrument de protecţie a mediului", a spus Vosganian explicând că această măsura este folosită de un număr mare de state membre, unde valoarea taxei este mult mai ridicată decât propunerea Guvernului României.
Vosganian a amintit că, la nivelul UE se discută chiar despre o modalitate unică de impozitare pentru maşinile care nu corespund cerinţelor europene de mediu.
În vederea armonizării cu poziţia CE, România va realua, începând de săptămâna viitoare, discuţiile tehnice legate de modalitatea de aplicare, care trebuie sa fie concordanţă atât cu obiectivul de protecţie a mediului, cât şi cu reglementarile comisiei în materie de taxare şi impozitare.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat, marţi, că taxa de primă înmatriculare auto poate fi modificată dacă sunt neconcordanţe de ordin tehnic, dar nu va fi nici redusă şi nici eliminată.
El a amintit că taxa auto nu reprezintă o măsură fiscală, ci a fost introdusă de Guvern pentru a proteja mediul şi a stopa importul de maşini second-hand, conform reglementărilor UE de limitare a emisiilor de noxe.
Comisia Europeană (CE) a trecut, miercuri, 28 nnoiembrie, la a doua etapă a procedurii de infringement împotriva României în cazul taxei de primă înmatriculare, autorităţile de la Bucureşti având la dispoziţie două luni pentru a se conforma solicitărilor CE, care va înainta, în caz contrar, o plângere la Curtea Europeană de Justiţie.
Executivul european a argumentat decizia prin faptul că reglementările în vigoare sunt discriminatorii în cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar.