Taxa de primă înmatriculare auto poate fi modificată dacă sunt neconcordanţe de ordin tehnic, dar nu va fi nici redusă şi nici eliminată, a declarat premierul Călin Popescu Tăriceanu, precizând că ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, are mandat să discute în acest sens cu CE.
Comisia Europeană (CE) a trecut, miercuri, la a doua etapă a procedurii de infringement împotriva României în cazul taxei de primă înmatriculare, autorităţile de la Bucureşti având la dispoziţie două luni pentru a se conforma solicitărilor CE, care va înainta, în caz contrar, o plângere la Curtea Europeană de Justiţie.
Executivul european a argumentat decizia prin faptul că reglementările în vigoare sunt discriminatorii în cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar.
Comisarul european pentru taxe Laszlo Kovacs a declarat, miercuri, pentru RFI, că a avut în cursul dimineţii o convorbire cu premierul Călin Popescu Tăriceanu, căruia i-a explicat că "emisia de CO2 a unei maşini mici şi vechi poate fi egală cu cea a unui Porsche Carrera nou-nouţ" şi că sumele colectate de stat ca taxă auto trebuie restituite.
El a arătat că CE va renunţa la procedurile de sancţionare a României imediat ce Guvernul român va modifica legislaţia privind taxa auto şi că aceste proceduri pot fi oprite chiar şi după sesizarea Curţii Europene de Justiţie, explicând totodată că procedura împotriva taxei auto din România se bazează pe discrepanţa dintre legislaţia românească actuală şi legislaţia la nivel comunitar.
Comisarul european a spus că a convenit cu premierul Tăriceanu ca România să îşi reconsidere poziţia şi că i-a promis sprijinul experţilor UE, dacă va fi necesar, pentru detaliile concrete, astfel încât legea să poată fi modificată.
Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, se află, marţi, la Bruxelles, unde va avea şi o discuţie cu Laszlo Kovacs pe tema taxei auto.