Campionatul European din 2008, care va avea loc în Austria şi Elveţia, în perioada 7-29 iunie, va genera peste 1,4 miliarde de euro pentru economia europeană, potrivit unui studiu comandat de MasterCard, dat publicităţii duminică, informează AFP.
"Euro-2008 va avea un impact considerabil, de ordinea a peste 1,4 miliarde de euro, asupra economiei celor 16 naţiuni participante, precum şi asupra economiei europene. Acest impact, estimat la o medie de 42 de milioane de euro pe fiecare meci din grupe, se va resimţi în numeroase ţări, mai ales în cifrele de afaceri generate de sponsorizări şi de diversele cheltuieli ale spectatorilor", se arată într-un comunicat al MasterCard, partener oficial al competiţiei.
În comunicat se menţionează că se va înregistra o creştere a vânzării de bilete pentru călătorii şi pentru meciuri, o creştere a consumului de băuturi şi în vânzarea de produse derivate, precum şi câştiguri mai mari din contracte de parteneriat şi publicitate.
Studiul, condus de Simon Chadwick, profesor de strategie şi marketing al economiei sportului la Universitatea din Coventry, prevede şi "o dezvoltare a utilizării serviciilor de telecomunicaţii şi de media". "Unele meciuri ar putea genera câştiguri estimate la sume între 49 de milioane şi 56 de milioane de euro", arată studiul.
Naţionala României va evolua la Euro-2008 în grupa C, alături de Olanda, Italia şi Franţa. Din această grupă, doar meciurile Franţa - Italia, Olanda - Franţa şi Italia - Olanda vor genera 168 de milioane de euro pentru economia europeană.