Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va suplimenta banii alocaţi firmelor care lucrează la reabilitarea DN 17 între Bistriţa şi graniţa cu judeţul Suceava pentru ca acestea să amenajeze şi trotuare, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, prezent sâmbătă, la Bistriţa, la inaugurarea unui tronson reabilitat din DN 17 între Bistriţa şi Tureac, a declarat că se va face un studiu în baza căruia să fie alocaţi banii pentru ameneajarea trotuarelor.
„Nu există loc pentru desfăşurarea traficului pietonal şi este absolut necesară asigurarea unui trotuar. Din acest motiv, am cerut Consiliului Local Josenii Bârgăului şi celorlalte primării să formuleze o solicitare prin care să motiveze această cerere de asigurare a traficului pietonal. Regionala de Drumuri şi Poduri Cluj va trebui să găsească soluţia tehnică împreună cu constructorul şi vom finanţa lucrarea. Nu pot estima la cât va ajunge, dar e forte mică în raport cu valoarea totală a proiectului. Calitatea drumului e bună, dar va trebui să avem discuţii cu proiectanţii ca atunci când realizează proiecte să le sincronizeze cu nevoile locuitorilor pe raza cărora trec drumurile pentru că, de multe ori există interes pentru re4zolvarea problemelor tehnice ale drumului fără să se ţină cont de nevoile comunităţilor locale traversate de drumul respectiv”, a declarat Orban.
Totodată, ministrul a spus că trebuie ca, pe viitor, să se găsească soluţii pentru construirea unor drumuri alternative pentru căruţe, şi animale pentru ca acestea să nu mai intre pe drumul naţional, extrem de circulat, creând astfel probleme şoferilor.
Ministrul s-a întâlnit cu mai mulţi primari de pe Valea Bârgăului şi a vizitat localităţile Livezile şi Josenii Bârgăului unde a constatat că pietonii nu au pe unde circula. În plus, ministrul s-a arătat nedumerit de mărimea rigolelor de pe cele două părţi ale drumului care fac, practic, imposibilă ieşirea din curţi.
DN 17 a fost reabilitat pe porţiunea Bistriţa- Tureac de firma Sc Geiger Boegl SRL, care a început lucrările în 2005 şi le-a încheiat în proporţie de 99%. Firma a refăcut, pe acest tronson, zece poduri şi 48 de podeţe şi a construit 785 de podeţe pentru intrarea în curţi.