Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut în primele zece luni ale anului cu 12,8%, la 185.560 de automobile, de la 164.498 de unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce numărul de vehicule comercializate de grupul Renault a stagnat.
Numărul de maşini vândute de Dacia a urcat cu 13,7%, la 175.154 de unităţi, în timp ce vânzările de modele LCV au scăzut cu 1,4%, la 9.906 unităţi, se arată într-un comunicat al Renault.
În luna octombrie, vânzările totale ale Dacia au urcat cu 19,1%, la 19.915 automobile, de la 16.719 unităţi, în perioada similară a anului trecut.
Numărul de maşini comercializate de Dacia s-a majorat luna trecută cu 21.8%, la 18.939 unităţi, în timp ce vânzările de modele LCV au coborât cu 16,3%, la 976 unităţi.
Pe piaţa europeană, inclusiv Franţa, vânzările Dacia au înregistrat în octombrie o creştere de 79,4%, ca urmare a succesului modelelor Logan sedan şi MCV.
Modelul Logan a avut un deosebit succes şi în Brazilia şi Argentina, în urma lansării pe cele două pieţe, în luna iulie, vânzările depăşind 9.000 de unităţi.
În India au fost comercializate peste 15.000 de vehicule Logan, de la lansarea pe piaţă, la jumătatea lunii mai.
Cota de piaţă deţinută de Renault în România, în luna octombrie, a fost de 38,4%, în timp ce în Franţa a fost de 24,9%, în Turcia de 15,1%, iar în Spania şi Insulele Canare 10,6%.
La nivel de grup, vânzările au înregistrat în primele zece luni un declin de 0,1%, la 2.063.108 de automobile, dar au crescut în octombrie cu 5,8%, la 219.411 unităţi.
La avansul vânzărilor înregistrat de grup luna trecută au contribuit toate brandurile companiei, cu creşteri de 4,6% în cazul Renault, 19,1% pentru Dacia şi 4,5% pentru Renault Samsung Motors.
În primele zece luni, vânzările grupului au scăzut cu 6,3% în Europa, inclusiv Franţa, dar în restul regiunilor au crescut cu valori cuprinse între 8,1% în regiunea Asia-Africa şi 31,2% în zona Americilor.