Câteva state membre al Uniunii Europene se opun propunerii Comiei Europene de înlocuire a taxelor de înmatriculare cu un sistem de cotizaţii bazat parţial sau total pe nivelul de emisii de dioxid de carbon al maşinilor, măsură care va fi discutată săptămâna viitoare la Bruxelles, transmite Reuters.
Statele membre ale UE vor discuta, joi, 15 noiembrie, taxele auto şi reforma sistemului taxei pe valoare adăugată (TVA).
Comisia Europeană vrea să elimine taxele de înmatriculare şi să creeze un mecanism care să restructureze sistemul de înregistrare a autovehiculelor şi taxele de circulaţie, astfel încât cotizaţiile să fie bazate parţial sau total pe nivelul de emisii de dioxid de carbon.
Iniţiativa face parte din strategia UE de a reduce emisiile de dioxid de carbon pentru a respecta propriile obiective şi angajamentele luate în cadrul protocolului de la Kyoto.
"Cu privire la restructurarea bazei de impozitare, a existat o opoziţie din partea unui număr considerabil de state membre împotriva obligaţiei de introducere a unui element bazat pe emisiile de dioxid de carbon în sistemul de calcul a taxelor", se arată într-un document al UE.
Majoritatea statelor din UE sprijină o abordare mai flexibilă, care va obliga ţările să diferenţieze, în totalitate sau parţial, taxele legate de autovehicule, pe baza unor criterii precum cantitatea de dioxid de carbon emisă sau consumul de combustibil.
Un acord în această privinţă trebuie aprobat în unanimitate de cele 27 de state membre ale UE.
De asemenea, statele UE vor să ajungă la un acord cu privire la reforma sistemului TVA la nivelul Uniunii.
Comisia Europeană a propus schimbarea locului în care este percepută taxa pentru serviciile din sectorul electronic, precum cele online, de radio şi de televiziune, în statul unde sunt consumate. În prezent, taxa este percepută în funcţie de locul în care sunt generate serviciile, ceea ce a făcut ca mulţi furnizori să-şi stabilească sediul central în Luxembrug, unde nivelul taxelor este redus.
Oficialii statelor membre vor discuta şi dacă vor permite unor ţări să aplice taxe mai mici pentru anumite bunuri şi servicii, până la sfârşitul anului 2010.