Secretarul general al Senatului, Constantin Vasiliu, a trimis, marţi, o informare către Biroul Permanent, cu privire la necesitatea reînnoirii declaraţiilor de avere şi de interese ale parlamentarilor, până la 25 noiembrie, în conformitate cu prevederile din Legea privind înfiinţarea ANI.
Secretarul general al Senatului explică, într-un memorandum adresat Biroului Permanent, că Legea privind înfiinţarea ANI a intrat în vigoare la data de 28 mai, cu excepţia unor capitole referitoare la publicarea declaraţiilor de avere şi de interese, care intră în vigoare în termen de 6 luni de la data publicării în Monitorul Oficial, adică la 25 noiembrie 2007.
”Declaraţiile de avere şi cele de interese se depun la Secretariatul General al Senatului, persoanele desemnate să se ocupe de acest demers având obligaţia de a primi documentele, a pune la dispoziţie formularele, a oferi consultanţă pentru completarea lor corectă şi a asigura publicarea şi menţinerea acestora pe pagina de internet a instituţiei în termen de cel mult 30 de zile de la primire”, se arată în memorandum.
În document se mai arată că, dacă în termen de 10 zile de la primirea declaraţiei, persoanele desemnate de Secretarul general sau persoana care semnează declaraţia sesizează deficienţe în completarea acesteia, vor recomanda persoanei în cauză rectificarea în termen de 20 de zile.
Declaraţia rectificată poate fi însoţită de documente justificative, care se trimit de îndată Agenţiei Naţionale de Integritate.
"