Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 17 oct 2007 - Anul XII, nr. 244 (3619)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Guvernul cere Parlamentului să suspende discuţiile pentru privatizarea Automobile Craiova

Miercuri, 17 Octombrie 2007 (14:03:05)
"

Guvernul a decis, în şedinţa de miercuri, să ceară Parlamentului să suspende discuţiile asupra proiectului de lege pentru privatizarea Automobile Craiova, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse ministeriale.
 
Informaţia a fost confirmată pentru MEDIAFAX de preşedintele Autorităţii de Valorificare a Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu, care a precizat că Executivul l-a delegat pe ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, Mihai Voicu, să ceară parlamentarilor să amâne dezbaterea proiectului de lege până când autorităţile române vor primi din partea CE o decizie în cazul privatizării Automobile Craiova.

El a precizat că autorităţile române vor trimite Comisiei Europene un raport privind privatizarea Automobile Craiova, redactat de Ministerul Economiei şi Finanţelor, Ministerul Mediului şi Consiliul Concurenţei.

"Contractul de privatizare a fost trimis Comisiei Europene imediat după semnare", a spus Atanasiu.

Comisia Europeană a lansat, în urmă cu o săptămână, o investigaţie privind posibilele ajutoare de stat acordate Automobile Craiova în cadrul procesului de privatizare, uzina auto fiind preluată, în luna septembrie, de grupul american Ford.

Comisia a cerut României să suspende orice subvenţii ilegale până la finalizarea investigaţiei.

Autorităţile române au condiţionat privatizarea Automobile Craiova, prin AVAS, de îndeplinirea mai multor condiţii, precum atingerea unui nivel minim al producţiei de 200.000 de maşini pe an, în al patrulea an de la transferul uzinei, continuarea activităţilor actuale pe o perioadă de patru ani şi menţinerea numărului de angajaţi.

Executivul Uniunii va verifica dacă aceste condiţii au făcut ca preţul de vânzare să fie mai mic decât în cazul în care tranzacţia ar fi fost necondiţionată. Dacă acest fapt se va confirma, CE ar putea considera că privatizarea a inclus acordarea unor ajutoare de stat.

Potrivit Comisiei, acceptarea unui preţ mai redus de către statul român a avantajat Automobile Craiova, permiţând cumpărătorului să menţină producţia la un anumit nivel.

Totodată, România ar fi modificat termenii privatizării pe parcursul procesului, ceea ce ar putea adăuga alte elemente de sprijin din partea statului.

Deschiderea unei investigaţii acordă părţilor implicate posibilitatea să comenteze măsurile evaluate şi nu prejudiciază rezultatul procesului.

"Comisia sprijină în totalitate strategia de privatizare a României. Totuşi, trebuie să ne asigurăm că procesul de privatizare a fost deschis şi transparent, fără ajutoare ilegale din partea statului. În acest caz, am temeri că au fost încălcate reglementările referitoare la ajutoarele de stat", a declarat comisarul pentru Concurenţă, Neelie Kroes.

Potrivit CE, tranzacţia va fi aprobată printr-o lege specială, iar operaţiunea va fi însoţită de ştergerea datoriilor producătorului auto, precum şi de o garanţie privind plata datoriilor către foste subsidiare ale grupului Daewoo.

Oferta de ştergere a datoriilor companiei nu a fost făcută şi altor posibili cumpărători ai Automobile Craiova, potrivit autorităţilor europene.

Dacă Ford Motor va beneficia de anularea datoriilor către stat, în condiţiile în care alţi posibili cumpărători nu au fost anunţaţi de o astfel de facilitate, acest fapt poate fi considerat un ajutor din partea autorităţilor.

Daewoo Automobile România a fost înfiinţată în 1994. După intrarea în faliment a grupului sud-coreean Daewoo, în anul 2000, niciun investitor nu a fost interesat să preia uzina de la Craiova, din cauza nivelului ridicat al datoriilor.

Contractul de privatizare a Automobile Craiova cu grupul Ford în limba engleză a fost semnat la 12 septembrie la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt, iar cel în limba română a fost parafat două zile mai târziu, la Craiova.

Finalizarea tranzacţiei este prevăzută pentru 30 ianuarie 2008, potrivit contractului.

Ford a preluat acţiunile deţinute de stat la Automobile Craiova - reprezentând 72,4% din capital - pentru 57 milioane de euro, producătorul american angajându-se la investiţii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii şi la suplimentarea numărului de angajaţi.

În document este prevăzut, printre altele, că Ford va plăti AVAS 28,5 milioane de euro dacă va lichida Automobile Craiova în termen de patru ani, că firma americană nu va putea cesiona acţiunile preluate fără acordul AVAS, tot în următorii patru ani, şi că AVAS va prelua participaţiile acţionarilor minoritari la Automobile Craiova în termen de trei luni de la finalizarea privatizării şi le va vinde Ford.

Producţia uzinei ar urma să crească, după patru ani, la 300.000 de autovehicule, iar numărul angajaţiilor va creşte de la 3.900 de persoane, în prezent, la 7.000 de salariaţi în 2011.

"
În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Guvernul cere Parlamentului să suspende discuţiile pentru privatizarea Automobile Craiova.
 Vizualizări articol: 571 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Guvernul cere Parlamentului să suspende discuţiile pentru privatizarea Automobile Craiova0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează