CFR SA a primit aviz de mediu pentru modernizarea secțiunii de cale ferată Pojorâta-Suceava, parte a proiectului mai mare de reabilitare a sectorului Apahida-Suceava, a anunțat Club Feroviar.
Această etapă importantă vine după ce s-au realizat și etapele de studiu de fezabilitate și proiect tehnic, care au fost comandate în 2022 și adjudecate prin licitație.
Despre un termen efectiv de începere a modernizării sectorului Pojorâta – Suceava nu se vorbește încă. Totuși, de remarcat că în zona de cale ferată Dej-Gherla, spre Cluj, se lucrează deja efectiv, la modernizarea capitală a liniei.
Proiectul este unul major și dificil de realizat, având în vedere că vorbim de porțiuni de cale ferată din zone montane, cu multe tuneluri și viaducte, cum este zona dinspre Ilve spre Floreni, în județul nostru.
Proiectul are trei obiective majore: creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune Apahida-Suceava, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerințele europene;creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști, precum și a volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional.
Trenurile de la Suceava la Cluj-Napoca parcurg actualmente cei 322 de kilometri între 6 ore și 34 de minute și peste 7 ore.
Nu putem să nu remarcăm, din nou, că proiectele feroviare din România înaintează extrem de greu, atât privind infrastructura, cât și materialul rulant.