3.960 de elevi suceveni au susținut luni, 24 martie, prima probă a simulării examenului de bacalaureat, la limba și literatura română.
Numărul absenților a fost unul ridicat, de 614.
Proba a început la ora 9:00, iar elevii au avut la dispoziție trei ore pentru a rezolva cerințele propuse.
Cât privește subiectele, la punctul I, atât elevii de la profilul uman, cât și cei de la real au primit un fragment la prima vedere, „Liviu Rusu”, din volumul „Evocări”, semnat de Ștefan Augustin Doinaș, pe baza căruia au fost formulate o serie de cerințe.
Tot la subiectul I, punctul B, s-a cerut elevilor să redacteze un text de minimum 150 de cuvinte în care să argumenteze dacă profesorii contribuie sau nu la îmbogățirea experienței culturale a tinerilor, raportându-se la fragmentul extras din volumul „Evocări”, cât și la experiența personală sau culturală.
Primul subiect valorează 50 de puncte.
Subiectul al II-lea, de 10 puncte, a avut în prim-plan poezia „Iarna”, de Adrian Maniu, iar elevilor li s-a cerut să comenteze texul, evidențiind relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice.
La subiectul al III-lea, elevii de la profilul real, filiera tehnologică și filiera vocațională au avut de scris un eseu în care să prezinte particularitățile unui roman psihologic sau al experienței studiat.
De cealaltă parte, elevii de la profilul uman sau pedagogic au avut de redactat un eseu în care să prezinte particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un roman psihologic sau al experienței studiat.
Subiectul al III-lea valorează 30 de puncte.
• Lucrări corectate digital
Pentru elevi urmează proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) de pe 25 martie, proba la alegere a profilului și specializării – 26 martie și proba la limba și literatura maternă – 27 martie.
În județul Suceava, organizarea și desfășurarea examenului are loc în 41 centre de examen, informează reprezentanții Inspectoratului Școlar Suceava.
Rezultatele simulării vor fi publicate pe 8 aprilie și se vor analiza la nivelul fiecărei clase prin: discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul fiecărei clase, ședințe cu părinții, dezbateri la nivelul consiliului profesoral etc., în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor, de exemplu planuri remediale, grafice de pregătire suplimentară etc.
Notele nu se trec în catalog, însă, prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi consemnate în catalog.