În perioada 24-27 martie, elevilor de liceu, din clasele a XII-a și a XIII-a, le vor fi evaluate cunoștințele prin simularea examenului de bacalaureat.
În județul Suceava, pentru susținerea probelor scrise sunt înscriși 4.574 elevi, iar organizarea și desfășurarea examenului va avea loc în 41 centre de examen, informează reprezentanții Inspectoratului Școlar Suceava.
21 de elevi vor susține testarea în condiții speciale. Toți cei 21 de liceeni au solicitat prelungirea timpului de lucru cu maximum 2 ore, în asociere cu alte condiții speciale, după cum urmează: șapte elevi susțin proba cu interpret mimico-gestual, patru susțin proba într-o sală separată, trei sunt monitorizați cu dispozitiv de monitorizare a glicemiei, pompă de insulină, glucometru și telefon mobil, unul beneficiază de prezența unui însoțitor în sala de examen, patru beneficiază de redactarea lucrărilor scrise prin dictare către unul dintre profesorii asistenți.
Probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.
Camerele de supraveghere audio-video vor fi funcționale în toate sălile din centrele de examen.
„Evaluarea lucrărilor se va realiza digitalizat prin intermediul platformei utilizate de Ministerul Educației și Cercetării la examenele naționale. Pentru evaluarea digitalizată se folosesc scanere distribuite și instalate în fiecare centru de examen.
Lucrările sunt scanate în sala de examen, la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți. Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, nemaifiind necesar a fi făcută de către candidați/profesorii asistenți. Ulterior, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații”, informează Inspectoratul Școlar.
Rezultatele simulării vor fi publicate pe 8 aprilie și se vor analiza la nivelul fiecărei clase prin: discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul fiecărei clase, ședințe cu părinții, dezbateri la nivelul consiliului profesoral etc., în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor, de exemplu planuri remediale, grafice de pregătire suplimentară etc.
Notele nu se trec în catalog, însă, prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi consemnate în catalog.