Săptămână de foc pentru elevii claselor a VIII-a, care susțin în aceste zile probele de simulare ale evaluării naționale.
Prima testare a fost cea la limba și literatura română, de luni, 17 martie.
Potrivit datelor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava, au absentat 311 de elevi din cei 6.919 înscriși pentru această probă.
6.608 de viitori liceeni au susținut testarea.
Proba a avut o durată de două ore, timp în care elevii au avut de rezolvat subiecte structurate pe două mari cerinţe, fiecare cu mai multe subpuncte.
La primul subiect, adolescenții au primit două texte suport, la prima vedere, poezia „Trezire”, de Lucian Blaga, și un pasaj din articolul jurnalistei Cristina Ștefan, ”Rezistența prin apicultură”, publicat în Dilema veche.
Pe baza acestora, elevii au avut de răspuns la mai multe cerinţe. Primii itemi au fost de tip grilă, în care elevii trebuiau să încercuiască litera corespunzătoare răspunsului corect.
O altă cerință le cerea elevilor să prezinte, în minim 30 cuvinte, un element de conținut comun celor două texte, valorificând câte o secvență relevantă din fiecare text.
În cadrul altei cerințe elevii au fost întrebați dacă, odată ce au făcut o alegere, este bine să își păstreze opțiunea, indiferent de situație.
La un alt punct, cerința solicita elevilor să asocieze poezia „Trezire”, de Lucian Blaga, cu un alt text (studiat la clasă sau citit) și să prezinte o valoare comună acestora.
La al doilea subiect, care este notat cu 2 puncte, elevilor li s-a cerut să prezinte, în minim 150 de cuvinte, mesajul poeziei/ o semnificație a poeziei „Trezire”, de Lucian Blaga.
Marți, 18 martie, se desfășoară proba la matematică.
Rezultatele vor fi publicate pe 31 martie.
· După ce finalizează subiectul, elevilor li se scanează lucrarea
Corectarea lucrărilor de la simularea evaluării naţionale este digitalizată.
După predarea lucrărilor de către elevi, în prezența acestora, profesoriiasistenţi au scanat lucrările și le-au încărcat în platforma destinată evaluării digitalizate a evaluării naţionale.
Rezultatele obținute de elevi la simularea națională sunt comunicate acestora și analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ în care s-au desfăşurat aceste simulări, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.
Notele obţinute la simulările naţionale nu se trec în catalog. Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului/părintelui, notele obţinute la simulările naţionale pot fi trecute în catalog.