Înșelăciunile comise prin intermediul unor site-uri sau aplicații foarte cunoscute iau o amploare tot mai mare în Suceava, problema devenind la ordinea zilei.
Un exemplu elocvent este ziua de luni, 3 martie, când la Poliția municipiului Suceava s-au înregistrat trei plângeri privind înșelăciuni.
Într-un prim caz, un bărbat în vârstă de 42 de ani, din municipiul Suceava, a reclamat că a trimis un avans pentru achiziționarea unei semănători agricole, după care vânzătorul nu i-a mai răspuns.
Păgubitul a relatat că, în data de 28 februarie, a găsit un anunț pe site-ul OLX prin care se vindea o semănătoare agricolă pentru suma de 34.000 de lei.
Suceveanul a luat legătura telefonică cu vânzătorul, un bărbat care s-a recomandat ”Marin” din Brașov și, după mai multe discuții, i-a trimis suma de 2500 lei prin transfer bancar, reprezentând avansul pentru achiziționarea semănătoarei.
Restul banilor urmau să fie virați la primirea produsului, însă din acea zi ”Marin” nu a mai răspuns la telefon.
Tot luni, după-amiază, Poliția municipiului Suceava a înregistrat o nouă plângere scrisă, de la un tânăr în vârstă de 22 de ani, din municipiul Suceava, care a relatat că a trimis un colet unui bărbat de nume ”Marius”, care conținea trei mulinete și suma de 720 de lei în vederea efectuării unor revizii ale acestora.
Suceveanul intrase în legătură cu ”Marius” prin aplicația WhatsApp, iar acesta i-a explicat că este expert în efectuarea de revizii la mulinete.
După ce a expediat mulinetele și suma de bani, către București, tânărul din Suceava nu a mai dat de ”Marius”.
Valoarea prejudiciului se ridică la suma de 4500 de lei, contravaloarea mulinetelor și banii trimiși pentru revizie.
Este a doua înșelăciune de acest gen în câteva zile cu victime suceveni.
Luni seară, la 18.20, a urmat o a treia plângere scrisă la Poliția municipiului Suceava.
Un sucevean în vârstă de 40 de ani trimisese suma de 1.700 de lei după ce a primit un mesaj pe aplicația WhatsApp de la numărul de telefon care îi aparținea unei rude, în care aceasta îi cerea suma de 1700 de lei, iar în mesaj era atașat un link cu un cont unde se putea vira respectiva sumă. Bărbatul a accesat linkul și a virat banii în respectivul cont bancar.
Abia apoi a luat legătura cu ruda din Cajvana, care i-a spus că
nu i-a cerut nici-o sumă de bani, probabil contul acesteia fiind spart.
Sucevenii sunt rugați insistent să fie atenți la mesajele pe care le primesc pe diferite aplicații și la comenzile pe care le fac pe diferite site-uri, chiar de notorietate.
Mesajele esențiale pentru suceveni sunt să nu trimită sume de bani în conturi la solicitări primite prin mesaje, iar la comenzi online să verifice cine este furnizorul, dacă acesta este autorizat, asumat, dacă poate fi găsit, are recenzii de vânzare etc.