luni, 3 mar 2025 - Anul XXX, nr. 51 (8886)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7844 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Profesori suceveni cer ca disciplina Educație antreprenorială să rămână obligatorie

Luni, 3 Martie 2025 (17:11:26)de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Profesori de științe socio-umane din județ au semnat un memoriu prin care solicită ca disciplina Educația antreprenorială să rămână materie separată și obligatorie în orarul elevilor de liceu, documentul fiind înaintat Ministerului Educației.
Consiliul consultativ al disciplinelor socio-umane din cadrul Inspectoratului Școlar Suceava, format din 12 profesori și prezidat de insp. Cezar Anuței, argumentează necesitatea păstrării disciplinei Educație antreprenorială în trunchiul comun al elevilor (cu materii obligatorii), la liceu, subliniind importanța dezvoltării competențelor antreprenoriale, „una din cele 8 competențe-cheie europene cu un rol reglator deosebit de important în noul context al dezvoltării învățământului preuniversitar”.
De cealaltă parte, într-o intervenție recentă, ministrul Educației, Daniel David, afirma că educația antreprenorială nu va fi introdusă ca disciplină separată în noile planuri-cadru de liceu, dar va fi inclusă ca unitate de învățare în cadrul disciplinelor economice.
„Educația antreprenorială este importantă, dar nu, n-avem cum s-o prindem din nou ca disciplină separată”, a spus oficialul.


·       Apel


În propunerile pentru noile planuri-cadru, profesorii de științe socio-umane subliniază: „Competențele antreprenoriale se referă la capacitatea de a acționa în fața oportunităților și a ideilor și de a le transforma în valori pentru ceilalți. Ele se întemeiază pe creativitate, gândire critică și soluționarea problemelor, luarea de inițiative și perseverență, precum și capacitatea de a lucra în colaborare cu scopul de a planifica și gestiona proiecte care au o valoare culturală, socială sau financiară. (...) Elevii ar trebui să aibă cunoștințe de antreprenoriat și să înțeleagă oportunitățile și provocările sociale și economice cu care se confruntă un angajator, organizație sau societate. Elevii ar trebui, de asemenea, să cunoască principiile etice și provocările legate de dezvoltarea durabilă și să își cunoască propriile puncte forte și puncte slabe”.

Aceștia au mai accentuat că, așa cum este prevăzut și în programa actuală, disciplina Educație antreprenorială urmărește dezvoltarea la elevi a competențelor care să le permită, în perspectivă, gestionarea eficientă a propriei afaceri, dar și valorificarea eficientă a propriului potențial în viața de zi cu zi.

Dincolo de a învăța cum să pornească și să dezvolte o afacere, educația antreprenorială va conduce la dezvoltarea abilităților de a recunoaște oportunitățile care apar în viața de zi cu zi, de a le urmări, de a produce idei noi și de a găsi resursele necesare valorificării acestora, de a gândi critic și creativ experiența personală.

„La nivelul UE, Strategia 2020 accentuează importanța educației în dezvoltarea capabilităților inovative și antreprenoriale. (...) De asemenea, antreprenoriatul este prioritar pe agenda politică a UE ca instrument de combatere a șomajului în rândul tinerilor și excluderea socială, precum și stimularea inovației. Diverse studii arată că, în prezent, tinerii sunt motivați să genereze schimbări sociale pozitive prin antreprenoriat, care are un potențial crescut de a-i mobiliza pentru crearea de locuri de muncă, incluziune și integrare”.

Profesorii care au semnat memoriul au adăugat că, „în vreme ce mediul academic dezvoltă tot mai multe programe de acest gen, învățământul preuniversitar tradițional pare să fi pierdut startul”.


·       Apel la nivel național


Și la nivel național, profesorii de științe socio-umane s-au coalizat și au trimis un memoriu comun pentru menținerea în trunchiul comun a disciplinei educație antreprenorială, argumentând că această materie este o investiție pe termen lung în formarea unei societăți flexibile, responsabile și capabile să se adapteze la noile realități economice.  

„Dezvoltarea spiritului antreprenorial, a inovației și a creativității în rândul tinerilor, a competențelor antreprenoriale în rândul acestora este una din principalele deziderate ale unei economii de piață”, spun aceștia.

Memoriul este semnat de peste 200 de profesori din țară.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Profesori suceveni cer ca disciplina Educație antreprenorială să rămână obligatorie.
 Vizualizări articol: 379 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Profesori suceveni cer ca disciplina Educație antreprenorială să rămână obligatorie5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Monitorul doreşte ca acest site să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ.
Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătura cu textul.
4. Username-ul să nu fie nume de personalităţi ale vieţii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greşeli, incoerenţă, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menţionate mai sus va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinţă interdicţia accesului la această facilitate a site-ului.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei