Un nou caz de înșelăciune cu prejudiciu important a fost sesizat în județul Suceava, de această dată victimă fiind o femeie din Frătăuții Noi, gestionara unui magazin din sat.
Polițiștii Secției Rurale Gălănești au primit o sesizare în acest sens marți, în jurul orei 14.45.
Femeia a relatat că în aceeași zi, în jurul orei 13.00, a fost contactată telefonic de către un bărbat care s-a recomandat ca fiind lucrător din cadrul PayPoint, care se ocupă cu mentenanța dispozitivelor de plată.
Sub pretextul că trebuie să verifice dispozitivul PayPoint instalat în sediul magazinului, individul a indus-o în eroare pe femeie să tipărească patru vouchere de plată în valoare totală de 3100 lei, ulterior victima comunicând-i codul PIN de activare al fiecărui voucher.
După aproximativ 10 minute, femeia s-a gândit să apeleze la serviciul clienți al companiei PayPoint, ocazie cu care i s-a comunicat că niciun angajat al companiei nu a contactat-o și a fost victima unei înșelăciuni.
”În ultima perioadă, criminalitatea informatică îmbracă diverse forme, cum ar fi înșelăciunea prin pretinderea unei identități false și accesarea ilegală a unui sistem informatic. Atenție mare la plățile către persoane necunoscute și la orice plată pe care o efectuați în general”, a avertizat comisarul-șef Ionuț Epureanu, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Suceava.
Acest caz vine la o zi după o altă înșelăciune cu prejudiciu de aproximativ 3.000 de lei.
După cum am arătat în Monitorul de Suceava, luni după-amiază, polițiștii Secției Rurale Adâncata au fost sesizați prin 112 de către o tânără în vârstă de 26 de ani, din Zvoriștea, care a anunțat că a fost indusă în eroare și a trimis suma de 3.034 de lei într-un cont străin. Tânăra a sesizat că a primit un mesaj prin intermediul aplicației Whatsapp de pe numărul de telefon al mătușii sale, prin care aceasta i-a solicitat să-i împrumute urgent suma de 3034 de lei, prin transfer bancar pe un cont indicat. Tânăra de 26 de ani a dat curs imediat solicitării și a transferat suma, în două tranșe.
Imediat după ce a trimis banii, tânăra a văzut cum mătușa reală a postat un mesaj prin care anunța faptul că telefonul i-a fost virusat, iar de pe acesta se trimit mesaje către toate contactele din telefon.
Din păcate, banii erau deja trimiși.