joi, 6 feb 2025 - Anul XXX, nr. 30 (8865)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7728 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

„Geografia dezvoltă cetățeni informați, responsabili și conștienți de realitățile globale”

Joi, 6 Februarie 2025 (15:39:36)de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Filiala Suceava a Societății de Geografie din România, la conducerea căreia se află profesorul fălticenean de geografie Marcel Porof, reacționează cu privire la schimbările din noile planuri-cadru de liceu, unde geografia a fost eliminată pe anumite niveluri de studiu, și face un apel pentru menținerea acesteia în trunchiul comun.

Profesorul subliniază că această decizie limitează accesul tinerilor la o știință cu multiple aplicații practice, esențială pentru înțelegerea lumii contemporane.

Potrivit acestuia, „eliminarea geografiei din trunchiul comun la anumite niveluri și profiluri ridică îngrijorări majore, întrucât poate avea consecințe negative asupra formării viitoarelor generații. Educația geografică joacă un rol crucial în dezvoltarea unor cetățeni informați, responsabili și conștienți de realitățile globale”.

Prof. dr. Porof, președintele SGR, filiala Suceava, aduce o serie de argumente care susțin necesitatea menținerii Geografiei în planurile-cadru:

·                Reducerea semnificativă a orelor de geografie va avea un impact negativ asupra capacității elevilor de a înțelege problemele globale actuale, cum ar fi schimbările climatice, migrațiile, dezastrele naturale sau instabilitatea geopolitică. O educație insuficientă în acest domeniu poate contribui la creșterea vulnerabilității față de dezinformare și pseudo-știință.

·                Geografia nu se limitează la studiul reliefului sau al climei, ci oferă o perspectivă complexă asupra interacțiunii dintre oameni și mediu, resursele naturale, geopolitică, economie și sustenabilitate. Fiind o disciplină interdisciplinară, aceasta contribuie la înțelegerea și gestionarea provocărilor globale.

·                Elevii interesați de domenii precum ecologia, geologia, biologia sau științele mediului au nevoie de cunoștințe de geografie pentru a înțelege procesele naturale și impactul activităților umane asupra ecosistemelor.

·                Studiul geografiei facilitează înțelegerea dinamicii economice, sociale și politice la nivel global, oferind o bază solidă pentru cariere în sociologie, științe politice, relații internaționale, administrație publică sau jurnalism.

·                Prin abordarea sa culturală și istorică, geografia ajută la înțelegerea modului în care spațiul geografic influențează dezvoltarea identităților naționale și a culturilor.

·                În domeniul turismului și al industriei ospitalității, geografia este esențială pentru cunoașterea regiunilor geografice, a patrimoniului cultural și natural, precum și a fluxurilor turistice.

·                Caracterul aplicativ al geografiei permite elevilor să participe la cercetări și studii de caz care contribuie la soluționarea unor probleme locale și globale.

·                Dezvoltarea durabilă, promovată de Organizația Națiunilor Unite, necesită o înțelegere aprofundată a conceptelor geografice legate de echilibrul dintre mediu, economie și societate, aspecte ce ar trebui să fie incluse în curriculumul liceal.

·                Studiul geografiei îi ajută pe elevi să dezvolte atitudini responsabile față de mediu, promovând un comportament ecologic conștient și durabil.

·                Geografia susține competențele STEM prin utilizarea tehnologiilor moderne, cum ar fi Sistemele Informatice Geografice (GIS), teledetecția și analiza datelor climatice, toate esențiale în gestionarea resurselor și prognoza dezastrelor naturale.

·                Prin abordarea sa digitală, Geografia contribuie la alfabetizarea tehnologică a elevilor, oferindu-le instrumente pentru analiza și interpretarea datelor geospațiale, lucrul cu hărți interactive și înțelegerea modelelor climatice digitale.

·                Geografia stimulează curiozitatea, respectul pentru diversitate și dorința de a explora lumea, contribuind la dezvoltarea unei viziuni integrate asupra realităților globale. Interesul elevilor pentru această disciplină este confirmat de performanțele obținute la competițiile naționale și internaționale de specialitate.

 

 

·       Rol esențial în formare

 

Societatea de Geografie din România, filiala Suceava, susține necesitatea menținerii geografiei în trunchiul comun pentru clasele a XI-a și a XII-a, subliniind rolul esențial al acestei discipline în educația tinerilor.

„Formarea unor generații capabile să înțeleagă interdependențele dintre factorii naturali, economici și sociali este vitală pentru o societate bine pregătită să facă față provocărilor viitorului”, susține SGR.

Este un punct de vedere în acord cu cel al celorlalte filiale ale SGR din țară, al facultăților de profil din România, al reprezentanților Academiei Române și, cel mai probabil, în asentimentul celor aproximativ 300 profesori ce predau geografia în județul Suceava, al părinților și nu în ultimul rând al elevilor.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Geografia dezvoltă cetățeni informați, responsabili și conștienți de realitățile globale”.
 Vizualizări articol: 239 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
„Geografia dezvoltă cetățeni informați, responsabili și conștienți de realitățile globale”5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Monitorul doreşte ca acest site să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ.
Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătura cu textul.
4. Username-ul să nu fie nume de personalităţi ale vieţii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greşeli, incoerenţă, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menţionate mai sus va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinţă interdicţia accesului la această facilitate a site-ului.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei