Obiectivul pe care și l-a asumat Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte din Suceava pentru 2025 este ca până la finalul acestui an durata de obținere a unui pașaport electronic simplu să fie de o singură zi lucrătoare, față de maximum 5 zile de la depunerea cererii, cât este la această dată.
Prefectul de Suceava, Alexandru Moldovan, a declarat miercuri, în conferință de presă, că în perioada de vară, când foarte mulți suceveni din diaspora vin să-și înnoiască documentele de călătorie, durata de obținere a unui pașaport a fost de două zile, dar acest lucru a fost posibil prin prelungirea temporară a programului de lucru.
Pentru a atinge obiectivul fixat, la Pașapoarte s-a completat schema de personal și până la sfârșitului anului se va finaliza și renovarea și modernizarea sediului instituției.
Astfel, potrivit prefectului Moldovan, încadrarea cu personal la nivelul Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Suceava este de 85% din totalul posturilor din statul de organizare, adică 28 de posturi încadrate din totalul de 33: sunt ocupate 9 din cele 11 posturi de ofițeri de poliție, 17 din cele 19 posturi de agent de poliție, două din cele 3 posturi de personal contractual. În ultima perioadă au fost ocupate cinci posturi de ofițer, unul cu un absolvent al Academiei de Poliție, trei prin concurs și unul prin detașare din alte structuri ale MAI.
În ceea ce privește reabilitarea sediului, prefectul a arătat că în noiembrie 2024 ministerul a aprobat suplimentarea bugetului cu 811.699,70 lei pentru lucrările suplimentare și s-a prelungit durata contractului până la 20 decembrie a.c..
De asemenea, a demarat procedura de achiziție publică a lucrărilor suplimentare.
Prefectul de Suceava a declarat că în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2024, la ghișeele serviciului au fost preluate 40.526 de cereri de eliberare a paşapoartelor din care: 38.812 de cereri pentru paşapoarte simple electronice și 1.714 cereri pentru paşapoarte simple temporare.
Prin misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate, au fost primite şi soluţionate la Suceava 14.690 de cereri. În total, pe parcursul anului trecut au fost soluționate 55.216 cereri.
În ceea ce privește eliberarea pașapoartelor, au fost înmânate înmânate/livrate către solicitant 24.513 de pașapoarte simple.
Prin curier au fost livrate 13.895 de paşapoarte simple electronice.
„Începând cu data de 1 ianuarie 2025 cetățenii care solicită eliberarea unui pașaport simplu electronic au posibilitatea de a opta, la momentul depunerii cererii, pentru livrarea acestuia, gratuit, la orice adresă de pe teritoriul României. Acest serviciu nu determină modificări ale costului pașaportului simplu electronic, contravaloarea acestuia rămânând neschimbată”, a precizat prefectul Moldovan.
Plata taxei de pașaport se poate efectua la casieriile unităților CEC Bank precum și la stațiile de plată Selfpay ale CEC Bank și on-line prin platforma de plăți virtuale ghișeul.ro
Programările on-line în vederea depunerii cererii de pașaport, precum și verificarea stadiului cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic se pot face prin intermediul platformei https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte
Pentru informații suplimentare, vă puteți adresa la telefon 0230/523120, fax 0230/523042, ori prin e-mail: pasapoarte@prefecturasuceava.ro.