Marți, 10 decembrie, elevii de la Colegiul Național „Eudoxiu Hurmuzachi” din Rădăuți au marcat Ziua Internațională a Drepturilor Omului printr-o serie de activități reunite sub același obiectiv: conștientizarea importanței pe care o au drepturile omului în societate și, mai ales, corelarea lor cu obligațiile sau îndatoririle ce revin fiecărui cetățean.
Activitățile au fost organizate și coordonate de profesorii Florin George Popovici și Angelica Popovici, fiind implicate colective de elevi din clasele a IX-a F și a IX-a G și clasele a XI-a E și a XI-a F.
În seria activităților de marți au fost incluse: realizarea de „hărți mentale”, structuri grafice menite a identifica și evidenția corelații între conceptele din domeniul drepturilor omului (clasa a XI-a E), exerciții de creativitate lingvistică și virtuozitate grafică reunite sub titlul „Expoziția vie a drepturilor omului” (clasa a IX-a G), o sesiune generatoare de idei (brainstorming) cu privire la relevanța drepturilor omului pentru tineri și adolescenți (clasa a IX-a F) și, nu în ultimul rând, o simulare de proces care a implicat asumarea unor jocuri de rol și susținerea de pledoarii pe un subiect controversat din domeniul drepturilor omului referitor la libertatea de exprimare în spațiul public (clasa a XI-a F).
Tot elevii clasei a XI-a F, în cadrul disciplinei opționale intitulate “Constituția României - drepturile și libertățile fundamentale”, studiată cu directorul instituției, prof. Adrian Nicolae Puiu, au lecturat fragmente din Declarația Universală a Drepturilor Omului, adoptată de Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite la 8 decembrie 1948, precum și prevederi ale Pactului internațional cu privire la drepturile civile și politice și ale Pactului internațional cu privire la drepturile sociale, economice și culturale, documente adoptate, de asemenea, de ONU.
„Una dintre concluziile activităților derulate la Colegiul Național <Eudoxiu Hurmuzachi> este aceea că educația pentru drepturile omului constituie un demers necesar, din cel puțin două motive. Pe de-o parte, generează contextul activării și dezvoltării la elevi a conștiinței respectului reciproc, a dialogului civilizat și a spiritului de empatie, înțelegere și toleranță. Pe de altă parte, activitățile de acest gen oferă șansa formării și exersării gândirii critice, competență probată prin analiza lucidă și argumentată a unor teme, subiecte, situații și probleme ce fac obiectul controverselor actuale”, au transmis reprezentanții școlii.