Problema elevilor care nu se mai concentrează la ore pentru că sunt preocupați de a-și butona smartphone-urile și-a găsit rezolvare încă de anul trecut la Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbrăveni.
În fiecare clasă a unității a fost montat un rastel de lemn, un suport compartimentat unde elevii sunt obligați să își depozitele telefoanele la începutul fiecărei ore de curs. În timpul pauzelor, aceștia au acces la dispozitive.
Metoda aplicată de liceul din Dumbrăveni este în al doilea an de funcționare și, deși întâmpinată inițial cu revoltă și multe obiecții de elevi, a adus rezultatele dorite.
Ideea îi aparține directoarei Adriana Duceac, care a văzut acest mod de a ține elevii departe de gadgeturi la o altă unitate școlară din țară, hotărând implementarea lui încă de anul trecut.
Important de menționat că interdicția pentru folosirea telefoanelor mobile în timpul orelor de curs este prevăzută de lege din acest an școlar.
„Cred că suntem printre primii din județ care am folosit într-adevăr această variantă de a depozita telefoanele mobile, de anul trecut.
Prevederea există și în Regulamentul de Organizare și Funcționare al școlii, ROFUIP, mai exact faptul că la începutul orei, elevii trebuie să-și pună telefoanele în rastel, le lasă acolo pe parcursul orei, iar în pauză au acces din nou la ele.
La început, măsura a fost privită cu reticentă. M-am obișnuit ca mamă și ca profesor să nu cedez foarte ușor în fața dorințelor copiilor, e firesc ca ei să opună rezistență, însă consider că fermitatea și perseverența sunt calități pe care trebuie să le demonstrezi și trebuie să le ai dacă dorești să obții rezultate cu elevii, cu copiii.
Noi am venit un pic înaintea Ministerului Educației, care de anul acesta impune plasarea telefoanelor în spații speciale. Noi suntem obișnuiți cu acest lucru încă de anul trecut”, a explicat prof. Adriana Duceac, directoarea liceului.
Aceasta a mai specificat că rasteluri speciale există în toate sălile de clasă, la sala de sport, în atelierele școlare.
„Elevii pot să folosească telefoane dacă profesorii le solicită acest lucru, ei le pot folosi în scop didactic dacă au nevoie la anumite discipline”, a mai punctat Duceac.