La Palatul Copiilor Suceava este în desfășurare proiectul comunitar „Uniți prin artă”, care vine în sprijinul copiilor defavorizați. Scopul proiectului este acela de a face accesibile activitățile artistice din Palatul Copiilor Suceava pentru un număr cât mai mare de copii și tineri cu dizabilități, din comunități rurale, din comunități etnice diverse, prin deplasarea profesorilor coordonatori în zonele unde se află tinerii și copiii aflați în nevoi.
Inițiativa acestui proiect îi aparține prof. Petronela Rusu, consilier educativ, care se bucură acum de sprijinul și implicarea colegilor profesori din Palatul Copiilor.
„Învățământul nonformal se adresează tuturor copiilor, fiind accesibil printr-o serie de activități artistice, sportive și tehnice desfășurate în cadrul Cluburilor și Palatelor Copiilor. Deși cursurile pot fi frecventate de orice copil, pentru unii poate fi inaccesibil sau greu accesibil, datorită unor factori ce nu țin de ei, ca de exemplu dizabilități care îi împiedică să lucreze în alt mediu decât cel cu care ei sunt deja obișnuiți, distanța mare față de un astfel de centru și situația economică a unor părinți puși în imposibilitatea de a duce copiii la astfel de activități, situația socială și lipsa de educație a părinților, faptul că școala se află într-o zonă/țară unde activitățile non-formale sunt organizate doar de instituții private și cursurile sunt doar cu plată. În acest sens, proiectul comunitar <Uniți prin artă> vine în sprijinul acestor comunități defavorizate, oferind posibilitatea de a participa la astfel de cursuri, chiar în comunitățile din care provin”, a explicat prof. Petronela Rusu.
· Ateliere atractive, după un program prestabilit
Proiectul se adresează copiilor și tinerilor cu dizabilități instituționalizați, aflați în grija fundației FARA, copiilor cu dizabilități și celor de etnie romă ce frecventează cursurile Centrului Școlar de educație Incluzivă Suceava, copiilor cu posibilități reduse financiar, elevilor cu dizabilități și celor de diverse etnii din Școala Gimnazială Mitocu Dragomirnei, elevii Școlii „L. Pirandello” Fonte Nuova Roma, Italia. Activitățile cu elevii din instituția italiană se vor desfășura online, prin platforma de socializare whatsapp.
Profesorii de la Palatul Copiilor Suceava le propun elevilor și tinerilor din instituțiile menționate ateliere de pictură - abordarea unor tehnici de lucru nonformale, ateliere de meșteșuguri tradiționale - pictură pe sticlă, cusut, brodat, ateliere de modelaj - realizarea unor obiecte din lut, ateliere de creție - realizarea de diverse obiecte folosind materiale reciclabile, ateliere de teatru și scriere creativă, atelier de muzică - reproducerea și crearea unor ritmuri muzicale folosind instrumente neconvenționale, atelier de dans.
Atelierele se vor desfășura o dată pe lună, începând cu luna octombrie și terminând cu luna iunie, pentru fiecare dintre instituțiile partenere în proiect, mai puțin Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava, unde activitățile vor fi structurate una pe modul, proiectul făcând parte din programul de activități extracerc al Palatului Copiilor Suceava.
· Echipa de lucru
Coordonatorii atelierelor pot fi diferiți pentru fiecare instituție și pot participa la câte activități doresc, din cadrul proiectului. Pentru atelierul de muzică, spune prof. Petronela Rusu, „îl vom avea partener pe prof. Lucian Rusu, de la Colegiul de Artă <Ciprian Porumbescu>”.
Și-au oferit disponibilitatea de a participa la acest proiect comunitar următorii profesori (coordonatori de ateliere): Petronela Rusu, Olga Baciu Mihoc, Cristina Maxim, Alina Șandru, Cristina Hreamătă Macoveiciuc, Mihaela Buculei, Simona Achihaiei, Adelina Ionescu, Alexandra Cuza, Aida Petrea, Mărioara Salup, Mirela Duminică, Nicoleta Nuțu, Lucian Rusu.
Monitorizarea desfășurării activităților proiectului este asigurată de consilierul educativ prof. Petronela Rusu, inițiator al proiectului, și va fi evaluat de echipa managerială a instituției. „Obiectivele proiectului sunt acelea de a dezvolta abilitățile artistice ale participanților la ateliere, de a dezvolta creativitatea și imaginația acestora în vederea utilizării acestora în rezolvarea unor situații din viața cotidiană, de a dezvolta abilitățile de comunicare, relaționare și lucru în echipă a beneficiarilor proiectului”, a completat prof. Petronela Rusu.