Sucevenii care merg sau se întorc de la București cu trenul trebuie să se înarmeze cu răbdare, și asta pentru că nu există practic vreo cursă care să nu aibă întârziere. Cea mai mică întârziere este de 30 de minute, dar au fost trenuri care au ajuns la destinație chiar și cu 90 de minute peste ora programată sau chiar mai mult. Cel mai des, întârzierea este de o oră.
Se întâmplă acest lucru pentru că sunt lucrări de înlocuire a macazurilor și de reabilitare a liniilor curente de pe magistrala 500 care leagă Suceava de București Nord. Ca urmare a acestor lucrări, au fost impuse restricții de circulație, chiar și de 30 km/h.
Acestea au început de circa o lună și se vor lungi cel mai probabil până în 2026, așa încât nu este o chestiune de scurtă durată.
O parte din aceste lucrări se realizează din fonduri proprii, dar cele mai multe sunt cu bani de la Uniunea Europeană, prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
Conform angajamentului asumat de România, până în 2026, pe magistrala 500 ar trebuie să se poată circula cu viteze de până la 160 km/h, ceea ce ar însemna că timpul în care un tren va ajunge de la Suceava la București ar trebui să scadă considerabil.
Până atunci, luați în calcul un timp de mers între Suceava și București între 6 ore și jumătate și 8 ore. Și totul pentru numai 447 de kilometri, cât sunt pe calea ferată între cele două gări.
· Lipsa de comunicare din partea CFR aduce nervi și înjurături
Aceste lucrări nu au fost anunțate public de cei de la CFR, astfel încât călătorii să fie atenționați că timpii de mers vor crește. Această lipsă de comunicare nu face decât să aducă nervi și înjurături din partea călătorilor.
Au fost destul de multe cazuri în care pasagerii care aveau legături cu alte trenuri din gara București Nord au avut surpriza să constate că au ajuns mai târziu și au pierdut trenul pe care urmau să îl ia pentru a-și continua călătoria.
Modernizarea infrastructurii feroviare este, și nu contestă nimeni acest lucru, o necesitate, la care trebuia lucrat în ultimii 35 de ani, numai că deranjează această opacitate a celor de la CFR.
Nu că nu își cer scuze în fața călătorilor nemulțumiți, dar nici măcar nu au bunul simț de a face informările necesare, atât în gări, cât și prin mijloacele de presă.
În ciuda acestor probleme, un călător plătește în continuare preț de intercity, care e cu 15 lei mai scump decât biletul la un tren InterRegio, însă timpul de mers e același sau chiar mai mare. Curat-murdar, domnilor de la CFR.
Dacă tot se știe această problemă, remediați măcar problema prețului și faceți bine și anunțați ce se petrece.
Pentru comunicarea insuficientă despre acest subiect, CFR are nota 2. Ca o parte bună, cel puțin la trenul intercity care a ajuns la Suceava duminică, 20 octombrie (de fapt a ajuns luni, 21 octombrie, la ora 01.00), cu 90 de minute întârziere, funcționau prizele și îți poți încărca telefonul sau laptopul. Dar nu de fiecare dată se întâmplă ca aceste prize să și funcționeze normal, iar disconfortul devine și mai mare.