Ministerul Educației a repartizat Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava 261 de norme suplimentare, pentru a acoperi deficitul de profesori și angajați din școlile sucevene.
Acest deficit survine ca urmare a creșterii numărului de elevi prin revenirea multor familii din străinătate, precum și a scăderii numărului de copii în clasă, conform prevederilor noii legi a învățământului.
Cât privește cele 261 de norme, pentru învățământul de masa, IȘJ a primit 220 de norme pentru personalul didactic de predare, 5 pentru personalul didactic auxiliar și 15 pentru personalul administrativ.
Pentru învățământul special, Ministerul Educației a repartizat 21 de norme.
Inspectoraul școlar general, prof. Grigore Bocanci, a arătat că „în ultimii 5 ani, la nivelul județului au fost primite și distribuite circa 1000 de norme în învățământ. Acest lucru se datorează faptului că avem o populație școlară în creștere prin revenirea multor familii din străinătate, precum și a scăderii numărului de copii în clasă, conform prevederilor noii legi a învățământului. Mulțumim, pe această cale, tuturor factorilor implicați!”.
Acesta a mai specificat că normele vor fi distribuite în școli în ședința Consiliului de Administrație, conform planului de școlarizare aprobat, având în vedere normele pentru noile grupe/ clase care au fost solicitate suplimentar în baza cererilor înaintate de către unitățile de învățământ către IȘJ Suceava.
Reamintim că noul an școlar a adus o creștere însemnată a numărului de elevi din școlile sucevene.
Sunt 152 de clase formate în plus față de estimările autorităților, față de planurile de școlarizare propuse pentru acest an școlar.
La un calcul simplu, cele 152 de clase înseamnă undeva la 3.000 de elevi și preșcolari „în plus” față de cifrele preconizate, creștere care vine cu o serie de aspecte problematice pentru managerii școlari și nu numai.
Lipsa cadrelor didactice, a personalului didactic auxiliar și nedidactic, care să gestioneze multele clase suplimentare, este principala problemă cu care directorii se confruntă.